השופטת שרון עצמון-הלוי
השופטת שרון עצמון-הלויצילום: אתר בתי המשפט

בית המשפט לנוער בפתח תקווה פסק כי הקטין שתועד תוקף את אריק אשרמן, נשיא ארגון השמאל הקיצוני ''רבנים למען זכויות אדם'', לא יורשע ולא יוטל עליו כתם פלילי.

כזכור, לפני כשנתיים התקרבו ערבים ופעילי שמאל קיצוני ליישוב איתמר בשומרון. א', קטין תושב איתמר, תועד כשהוא מאיים בסכין על פעיל השמאל אריק אשרמן ובועט בו כדי להרחיקו מגדרות היישוב.

הקטין נעצר והואשם בתקיפה. במסגרת הסדר טיעון הודה הקטין בתקיפתו של אשרמן. בדיון טענה המדינה כי מדובר במקרה חמור ויש לגזור על הקטין עונש של שישה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות.

סנגורו, עו"ד איתמר בן גביר טען מנגד כי מדובר בבחור צעיר שעומד לפני גיוס וביקש מבית המשפט להימנע מהרשעתו ולגזור עליו עונש של שירות לתועלת הציבור.

עו"ד בן גביר פירט בפני בית המשפט את הרקע של הצעיר שעבר טראומה חמורה לאחר רצח משפחת פוגל כאשר קדם למעשה הרצח התגרות של ערבים ואנשי שמאל שעלו לגדרות היישוב איתמר.

שופטת בית משפט השלום לנוער בפתח תקווה, שרון עצמון-הלוי, קיבלה את טענות עורך הדין בן גביר וקבעה כי הקטין ביצע את המעשים אך על מנת שלא לפגוע בעתידו ובגיוסו לצה"ל וכדי שלא להטיל כתם על חייו קבעה השופטת כי הקטין לא יורשע והטילה עליו עונש של ביצוע 150 שעות לתועלת הציבור.

עו"ד איתמר בן גביר
עו"ד איתמר בן גבירצילום: אלירן אהרון

השופטת פסקה כי אמנם מדובר במעשה חמור ביותר אולם הפנתה לפסקי דין שבהם קבעו שופטי בית המשפט העליון בעניינם של נאשמים קטינים שביצעו מעשי אלימות חמורים כי בעניינו של קטין אינטרס השיקום דומיננטי יותר מאשר בעניין בגיר. השופטת גם לקחה בחשבון את הטראומה הקשה שעבר הצעיר בעת שנרצח חברו מהיישוב איתמר ואת החרטה והדרך הארוכה שעשה.

השופטת גם לקחה בחשבון את עמדתו של אריק אשרמן עצמו, שביקש שלא לשלוח את הקטין לעונש מאחורי סורג ובריח וכן ביקש לחייב את הצעיר להיפגש עם אנשים בעלי דעות מנוגדות. יחד עם זאת השיתה השופטת על הקטין עונש מוחשי בדמות 150 שעות התנדבות ופיצוי למתלונן על סך 5000 ש"ח.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה להחלטה, "טוב שבית המשפט לא נעתר לדרישה המחמירה של הפרקליטות, מדובר בעונש ראוי ומאוזן לנער שעומד בפני גיוס לצה"ל. בפני בית המשפט הצגנו נתונים לפיהם גם אנשי שמאל וערבים עשו פרובוקציה ועלו לגדרות היישוב וכי המקרה עורר אצל הקטין אסוציאציות מהפיגוע בו נרצחו בני משפחת פוגל.

''בסופו של יום גם אריק אשרמן מסר לבית המשפט כי לא ראוי להחמיר עם הנער ואני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתי שלא לפגוע בעתידו של הנער", הוסיף בן גביר.