ההפגנה בתל אביב
ההפגנה בתל אביבצילום: Tomer Neuberg/Flash90

חשוב מאד להשמיע קול ברור נגד שחיתות ונהנתנות, אך מני נפתלי ואלדד יניב, הנושאים שניהם קופות שרצים על גבם, אינם האנשים המתאימים לעמוד בראש המאבק החשוב הזה.

בנוסף לכתמים הרבים בעברם של שני האדונים הלא-נכבדים האלה, הרי שאין מחלוקת על כך שלא טוהר המידות הוא שניצב כנר לרגליהם, אלא רצונם להפיל את הממשלה הימנית ביותר מחד, ושאיפתם לקידום אישי מאידך – הם הגורמים המניעים לפעולתם.

לא רק דברי הבלע הרבים המתנוססים על השלטים המונפים בהפגנותיהם, מהווים עדויות נחרצות לכך, אלא גם דברים שהם עצמם חוזרים ואומרים.

מי שהובילה את המאבק בשחיתות במשך שנים רבות, הייתה תנועה חוץ-פרלמנטרית בשם אומ"ץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, שבראשה עמד חברי אריה אבנרי המנוח – האיש שזכה לכינוי "המצפון של המדינה", כינוי שטבע המגזין "נקודה".

ואכן, אומ"ץ לא עשתה הנחות לאף איש ציבור שחטא בקשרי הון-שלטון: מליברמן ועד ברק, משרון ועד אולמרט – פרשות רודפות פרשות, שבחלקן היה אלדד יניב – כך עפ"י דבריו הוא עצמו – המקף המחבר בין ההון לשלטון.

הגיע הזמן שהקול הברור, המצפוני, הערכי, יישמע גם מהמערכת הפוליטית. ואין מדובר בקולותיהן הצורמים של מפלגות השמאל, הרואות במאבק בשחיתות קרדום לחפור בו, כאשר המטרה האמיתית היא חלוקת ארץ ישראל וג'ובים למקורבים. חשוב מאד שהקול הברור הזה יישמע מתוך הבית היהודי, מתוך הציונות הדתית ואוהביה, ומתוך עם ישראל האוהב את ארצו ושואף באמת ובתמים לראותה בטוחה, פורחת ומקרינה אור לגויים.

באמנות האפשר הנקראת "פוליטיקה", צריכים השרים וחברי הכנסת של הבית היהודי למצוא את הדרך הראויה לבטא את שאיפתם למנהיגות ערכית, ישרת דרך ומצניעת לכת. בוודאי שאנחנו, אנשי השטח של הבית היהודי שאיננו כבולים ב"אילוצים קואליציוניים", צריכים לעשות זאת בראש חוצות, ולשדר לחברינו הדתיים והחילוניים מהליכוד ומהמפלגות האחרות, שהבית היהודי היא לא רק המפלגה שהכי אפשר לסמוך עליה בעניין ארץ ישראל, אלא גם מפלגה של אנשים נקיי כפיים.

הבית היהודי חייב להמשיך ולהרחיב את שורותיו, על-ידי יצירת חיבורים עם קהלים רחבים, שיביאו להעצמת כוחה של המפלגה ויכולת השפעתה, וזאת מבלי לוותר על ערכינו הבסיסיים, ובתוכם ערכי המוסר היהודי. רק כך ניתן ליצור את ההזדמנות הממשית, עליה הכריז השר נפתלי בנט, ההזדמנות להנהגת המדינה כולה, על לבן ותכול ואדום.

לא למני ולאלדד, כן לנפתלי ולאיילת.

לא לחידלון ולאופורטוניזם, כן למנהל תקין, לצניעות ולעשייה מבורכת.

חג אורים שמח לכולם!

הכותב, ד"ר עודד סושרד, בעבר המשנה ליו"ר הנהלת אומ"ץ-צפון, וכיום יו"ר פורום 'מרחיבים שורות' בבית היהודי