אדלשטיין
אדלשטייןצילום: אלירן אהרון

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין פנה היום (ראשון) במכתב רשמי לעשרות עמיתיו, יושבי-ראש פרלמנטים ברחבי העולם, וקרא להם לפעול להכרה בירושלים כבירתה של ישראל על ידי מדינתם ועל ידי הקהילה הבין־לאומית.

במקביל פנה אדלשטיין ל-31 ח״כים העומדים בראש קבוצות ידידות כדי שיפעלו בנושא מול מקביליהם.

אדלשטיין כתב לעמיתיו ברחבי העולם, ״בשבוע שעבר הכריז הנשיא טראמפ כי ארצות הברית מכירה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל וכי מתקיימות הכנות להעברת שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים.

''זהו צעד צודק, אשר עולה בקנה אחד עם התיעוד ההיסטורי; זה שלושת אלפים שנה ירושלים היא בירתו הפוליטית והמרכז הרוחני של העם היהודי. כאן כונן דוד את מלכותו, וכאן בנה שלמה את בית המקדש, מוקד התפילות של העם היהודי לאורך הגלות בכל רחבי תבל''.

אדלשטיין תיאר במכתבו כי ''היום ירושלים היא עיר מקודשת לשלוש דתות מרכזיות, וחיה בה אוכלוסייה גדולה ומגוונת, המייצגת את ההיסטוריה הארוכה של העיר. ירושלים, שאתריה הקדושים פתוחים על פי חוק לכל אדם, מאמינים ולא-מאמינים כאחד, היא עיר מודרנית הקשורה קשר אמיץ לעברה המפואר״.

אדלשטיין ציין בפנייתו כי ירושלים היא הבירה היחידה שהייתה למדינת ישראל מאז הקמתה לפני כשבעים שנה, ומעמדה זה קבוע בחקיקה. ״יתר על כך״, הוא הוסיף, ״העיר היא מקום מושבה של ממשלת ישראל, משכנם של רוב המוסדות הלאומיים ומוקד העשייה הדיפלומטית במדינה. זאת מציאות שהקהילה הבין־לאומית בחרה להתעלם ממנה''.

אדלשטיין טען כי ״בהצהרה של הנשיא טראמפ יש משום הזדמנות לפתוח פרק חדש ביחסה של הקהילה הבין־לאומית לעיר המיוחדת הזאת. אני מפציר בך, כיושב־ראש הפרלמנט של מדינתך, לפעול בתחום פעילותך להכרה באמת ההיסטורית. אבקש ממך לתמוך בהכרה בירושלים כבירתה של ישראל על ידי מדינתך ועל ידי הקהילה הבין־לאומית״.