גפני
גפניFlash 90

ועדת הכספים אישרה הבוקר (ב') העלאה של תגמולים המשולמים לניצולי שואה נכים.

מדובר באישורם של מספר תקנות וצווים העוסקים בתגמולים למי שמוגדרים בחוק 'נכי רדיפות הנאצים' ו'נכי המלחמה בנאצים'.

עפ"י הצווים החדשים שהוועדה אישרה, תגמול המינימום לניצול שואה נכה יעלה מ- 2,248 ₪ ל- 2,308 ₪ לחודש, תגמול בגין נכות 100% יעלה מ- 5,644 ₪ ל- 5,796 ₪ לחודש והתגמול המוגדל לפי ההכנסה יעלה מ- 9,203 ₪ ל- 9,444 ₪ לחודש.

העדכון כולל את כל ניצולי השואה מקבלי התגמולים החודשיים: נכי רדיפות הנאצים ונכי המלחמה בנאצים, אלמנות ואלמנים ומקבלי תגמולים מוגדלים (ניצולי שואה נזקקים).

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר כי "לצערנו מדי יום יש פחות ופחות ניצולי שואה ואף שהמדינה תיקנה מעט מן העוול שנגרם לרבים מהם לאורך השנים, בכך שלא שולמו להם כל התגמולים והכספים שהגיעו להם, עדיין לא הגענו למצב הרצוי, שבו כל ניצולי השואה שעוד נמצאים איתנו ייזכו למלוא הפיצויים והתגמולים להם הם זכאים".

גפני הוסיף "לצערי, יש אפלייה בין הניצולים השונים, כך למשל בנושא אלמנות ואלמנים של ניצולי שואה. יש כאלו המקבלים קצבה חודשית לכל ימי חייהם ויש כאלו המקבלים קצבה רבעונית וגם היא מוגבלת במספר שנים. יש להשוות את התנאים של כולם. אם בעבר היה מדובר בהוצאה של מאות מיליוני שקלים ואף יותר, הרי שכיום מדובר בהרבה הרבה פחות, יתכן שלא יותר ממאה מיליון שקלים, לצורך השוואה מוחלטת.

''המדינה קיבלה כסף בגין האנשים האלה, כסף רב הגיע לאוצר המדינה לאורך השנים ולכן אין כל סיבה שלא לתת להם את מה שמגיע להם. זוהי חובתה המוסרית של המדינה", הדגיש.