המבקר יוסף שפירא
המבקר יוסף שפיראצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מותח ביקורת חריפה על מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, שנפגש היום (שני) עם יושב ראש מפלגת המחנה הציוני, אבי גבאי.

"אני מבין שמבקר המדינה התפקד למחנ"צ והצטרף כפרזנטור לקמפיין הבחירות שלה. מעניין מה היה מבקר המדינה כותב על עובד ציבור שמשתתף כך בקמפיין פוליטי בוטה", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו.

מוקדם יותר, פרסם גבאי בטוויטר תמונה בה הוא מצולם עם המבקר כשהם מחזיקים בתוכנית למיגור השחיתות שגיבשה המפלגה והוצגה בשבוע שעבר.

"שמחתי להיפגש היום עם מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא ולהציג לו את את תכנית "מדינה ללא שחיתות" - כיפת הברזל שתסייע לנו לנצח ולשנות מהיסוד את התרבות השלטונית המושחתת שנוצרה בישראל", כתב גבאי.

כזכור, התוכנית שהציגה המחנה הציוני, מבוססת על התפיסה לפיה שחיתות היא איום אסטרטגי על יציבות החברה והמשטר הדמוקרטי בישראל, שלטון החוק וחוקיות השלטון, וכי השחיתות אינה רק עוולה מוסרית מצד נבחרי ומשרתי ציבור, אלא פגיעה ישירה בחיים של כל אחת ואחד מאזרחי המדינה.

התכנית כוללת את עקרונות סיעת המחנה הציוני למנהל תקין ומיגור השחיתות, וכן כלי עבודה אופרטיביים למלחמה בשחיתות, ביניהם קובץ חקיקה שתקודם על ידי הסיעה במהלך הכנסת הנוכחית החל מהיום.