מייק פנס
מייק פנסReuters

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס שיגיע לישראל בעוד יומיים, ביקש לקיים מסיבת עיתונאים ברחבת הכותל המערבי במהלך ביקורו במקום.

על פי הדיווח בחדשות 10, בקשתו של פנס נדחתה על ידי רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ'.

הרב רבינוביץ' הסביר בשיחות סגורות כי מסיבת עיתונאים שכזו, על רקע ההכרה האמריקנית בירושלים, עלולה להגביר עוד יותר את המתיחות מול העולם הערבי ולגרום לעוד התפרעויות של הערבים סביב הכותל המערבי והר הבית.

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "מתקיימים דיונים עם צוותו של סגן הנשיא לגבי מאפייני הביקור שלו בכותל ולא נתייחס בתקשורת לתכני דיונים אלה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כתב בחשבון הטוויטר שלו "אם זה נכון אני קורא לראש הממשלה נתניהו להתערב באופן מידי ולאפשר את קיום מסיבת העיתונאים בכותל. בכל הכבוד לרב הכותל, ויש לי הרבה כזה, הוא לא אמור לקבל החלטות בנושאים כאלה ובסדר גודל כזה".

ח"כ רחל עזריה (כולנו) תקפה את הרב רבינוביץ', "רב הכותל שוב מתבלבל וחושב שהכותל הוא החצר האחורית שלו. לא יכול להיות שהרב יקבל לבד החלטות הנוגעות לרחבת הכותל, בטח ובטח שלא בנושאים הקשורים למדיניות החוץ של מדינת ישראל.

''אם רב הכותל לא מבין את זה לבד, נפעל להבהרת והגדרת מעמדו בחוק. בדיוק בימים אלה אני מקדמת הצעת חוק שנודע להסדיר את ניהול רחבת הכותל ואירוע בינלאומי זה מבהיר מחדש את דחיפות העניין", הוסיפה עזריה.