נעצרה עאהד תמימי שסטרה לחיילי צה"לדובר צה"ל

הנערה הערבייה ממשפחת תמימי בנבי סאלח שסטרה לחייל וקצין צה"ל בדרגת סרן נעצרה הלילה (שלישי) על ידי כוחות מג"ב וצה"ל.

מתחקיר ראשוני שקיים מפקד גדוד 'רותם' עולה כי מפקד הפלוגה הגיע בעצמו סמוך לבית על מנת למנוע ממפרי סדר נוספים להיכנס אליו.

''מפקד הכוח, לו נתון שיקול הדעת המבצעי, פעל באופן מקצועי בכך שלא נגרר לאלימות אך היה ניתן לעצור את הפלסטיניות בשטח, מכיוון שהופעלה על ידן אלימות פיזית והן בשל העובדה כי ניסו להפריע לחיילים לבצע את משימתם", נכתב בתחקיר.

נזכיר כי הנערה משמשת מזה מספר שנים, עוד מהיותה ילדה, כוח חלוץ במתקפות החוזרות ונשנות בכפר נגד חיילי צה"ל. עוד מילדותה נהגה להגיע אל החיילים עצמם, לקלל אותם, לסטור ולהכות אותם, ובכל המקרים שתועדה ללא מענה של החיילים.

הסרטון בו נצפתה מכה את החייל והקצין עורר סערה גדולה סביב דרכי ההתמודדות של חיילים עם תופעות מעין אלה.

מצה"ל נמסר כי "הלילה עצרו כוחות צה״ל ומג״ב פלסטינית תושבת נבי סאלח בחשד לתקיפת קצין וחייל צה״ל, זו הועברה לחקירה. הפלסטינית השתתפה בהפרת סדר אלימה שהתקיימה ביום שישי האחרון בנבי צלאח במהלכה יידו כ- 200 פלסטינים אבנים לעבר כוחות צה״ל.

במהלך הפרת הסדר, נכנסו מספר פלסטינים לתוך בית סמוך והמשיכו לזרוק אבנים מתוכו לעבר החיילים בהסכמת המשפחה. הכוחות הוציאו את כלל מפרי הסדר מתוך הבית ונשארו לעמוד בפתחו על מנת למנוע כניסה נוספת. בהמשך, יצאו מספר פלסטיניות אל החיילים במטרה ליצור פרובוקציה".