ההספדים בהלווית נספי השריפה בברוקלין

בבית העלמין חולון נערכה הבוקר (רביעי) הלוויתם של אליזה אזן ושלושת ילדיה בניה שנספו השבוע בדליקה בפלטבוש בברוקלין.

אב המשפחה, יוסף אזן, תושב מוכר בקהילה הספרדית המקומית, נפצע באורח אנוש ואושפז בבית החולים בניו יורק כשהוא מורדם ומונשם. בשריפה נספו רעייתו אליזה בת ה-39, בתו בת השלוש הנרייטה ובניו משה ויצחק, בני 11 ושבע. בבית החולים מאושפזים במצב קשה גם שילת ודניאל, בני 16 ו-15.

אביה של אם המשפחה, הרב אברהם חמרה, שימש כרב הראשי של דמשק והיה רב מוכר בעיר חולון, בשנה האחרונה עבר להתגורר בברוקלין.

אלפים ליוו את האם וילדיה למנוחות. הרב אברהם יוסף אמר בפתח ההלוויה, "אנחנו לא יכולים להספיד בימי החנוכה. את ההספד נעשה ב'שבעה'. משפחה כל כך אהובה. זכויות עצמות יש לאבי המשפחה יחד עם רעייתו, שזכו להעמיד את כל יוצאי חלציהם לתורה ולמצוות. הזכויות שלהם עצומות".

אחריו ספד הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף. "כל אחד ואחד מאיתנו, כולנו, יעשה חשבון נפש, על מה עשה זאת ה', וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. כולנו בצער ובוכים, אבל חשבון שמיים לא נדע, הם הולכים לעולם שכולו טוב, משאירים אותנו, אנחנו צריכים לגמול להם חסד".

אחד מבני המשפחה אמר בהספדו, "אין לנו שאלות, רק מחשבות יש לנו. אנחנו מקבלים עלינו את הדין באהבה ומבקשים מכולם: בית המקדש נחרב על שנאת חינם, אליזה שכולה הייתה כולה אהבה לבריות אולי לא יכלה להיות בעולם כזה".

מפקד הכבאות של ניו יורק קיים לאחר האסון מסיבת עיתונאים ליד הבית המפויח וסיפר על פעולות הגבורה של האב – שהציל שניים מילדיו. לדבריו, האב ניסה לחזור הביתה פעם נוספת, כדי להציל את שאר בני המשפחה אך לא הצליח לעשות זאת ונכווה קשה מאוד.

מפקד הכבאים אמר עוד, כי נראה שאזעקות העשן המותקנים בבתים עבדו, מה שלמעשה הציל את חייהם של שני ילדים שהיו בקומה הראשונה -הבן אברהם, ובן דוד של המשפחה שישן בקומה.