אגד יש. תעבורה? לא כל כך
אגד יש. תעבורה? לא כל כךצילום: ISTOCK

אחרי שנים רבות שבהן רק חברת אגד הפעילה את קווי התחבורה ביהודה ושומרון, מאות אלפי התושבים בירכו על כך כשמשרד התחבורה הוציא מספר אשכולות למכרז, ונבחרה חברת אגד תעבורה להפעילם.

עם החלפת המפעיל, הובטח לתושבים שרמת השירות תשתפר. אולם הבטחות לחוד ומציאות לחוד: תושבים רבים ביהודה ושומרון מתלוננים על אי-ביצוע נסיעות ועל איחורים בלתי-נסבלים.

במועצה מקומית אפרת, התושבים הציפו את מחלקת ההנדסה של המועצה בפניות, וראש המועצה, עודד רביבי, היה צריך לבקש בעמוד הפייסבוק שלו שהתושבים יפנו למשרד התחבורה.

"לעתים קרובות, אני יכול לחכות 10 עד 20 דקות לקו 377 לירושלים, ואני אף פעם לא יודע אם הוא יגיע בסוף או לא. איחרתי לעבודה הרבה פעמים בגלל זה", סיפר שמואל מאפרת.

במטה בנימין המצב דומה. שמעון מבית אל אמר לנו "הייתי מתקשר להתלונן בכל יום. היו עוברים שעות בלי אוטובוס, פעם הייתי צריך לאסוף את הילדים של השכן מבית הספר כי האוטובוס שלהם פשוט לא הגיע והם נתקעו בירושלים. הם באופן כללי גרועים''. ארוסתו הוסיפה כי "בשלב מסוים הפסקנו להסתכל על לוחות הזמנים. כבר לא היו להם משמעות".

זכריה מאפרת הלין על מקרים חוזרים ונשנים של אי-ביצוע נסיעות. "אתה עומד בתחנה ואתה אף פעם לא יודע עם האוטובוס יגיע בסוף. רק לאחרונה חיכיתי לאוטובוס לתקוע, וכשהאוטובוס לא הגיע בזמן התקשרתי למוקד של אגד תעבורה. הם הבטיחו לברר. התקשרתי חמש פעמים, והם לא ידעו להגיד לי מה קורה. בסוף התברר שהאוטובוס לעולם לא יצא מתחנת המוצא בגלל תקלה טכנית. לו הייתי יודע את זה הייתי חוסך את כל ההמתנה".

סת' פירסון מאפרת העיד, "ביום ראשון חיכיתי עם ילדיי לאוטובוס לירושלים שלעולם לא הגיע. האמת, בהתחלה כשהחליפו לאגד תעבורה, השירות היה כל כך גרוע שאני פשוט הפסקתי לקחת אוטובוס לעבודה, כי פשוט לא יכולתי. לא הייתה שום עקביות בהפעלת האוטובוסים לפי הלו"ז", סיפר.

בנוסף לתחושת התסכול, תושבים ביהודה ושומרון מספרים כי רבים מהם רוכשים כרטיסי חופשי-חודשי, כך שהם בעצם משלמים על הנסיעות מראש. כאשר הנסיעות אינן מתבצעות, יוצא שהם שילמו על שירות שלא קיבלו.

עודד רביבי, ראש מועצת אפרת, מאשר את תלונות התושבים ואומר לערוץ 7 כי "שינוי המפעיל הביא בעקבותיו טענות רבות. נפגשתי עם מנהלי אגד תעבורה ובעקבותיה הוכפלה תדירות האוטובוסים מאפרת לירושלים. אלא שגם אז נשמעו טענות על אי עמידה בלוחות זמני ההגעה של האוטובוסים.

"מבדיקה נוספת שעשינו עם הנהלת אגד הם תרצו זאת בכך שקיימים פקקים רבים בתוך העיר ירושלים בגלל אירועים שאינם בשליטתם. מועצת אפרת נמצאת בקשר יומיומי עם הנהלת אגד כדי להבטיח את תיקון הליקויים ולא נרפה עד שתושבי אפרת יקבלו השרות המגיע להם", הבטיח רביבי.

מאגד תעבורה נמסר בתגובה: "מרחבי יו"ש, שבהם מפעילה אגד תעבורה שירות תחבורה ציבורית, מאופיינים בצירי תנועה עמוסים וחסימות פתע בעקבות אירועי פח"ע ותאונות. לכך יש להוסיף את הקישור לירושלים, שבה נערכות בחודשיים האחרונים הפגנות וחסימות צירים מדי יום.

"אגד תעבורה משקיעה משאבים ומאמצים רבים כדי להתגבר על אילוצים אלו ומנהלת שיח מתמיד עם הרשויות ביו"ש ועם הנוסעים. לצד זאת, ראוי לציין, כי העלייה המתמדת והמובהקת במספר הנוסעים מעידה על טיב השירות ועל האמון שהציבור רוחש לו".