ניר ברקת
ניר ברקתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עיריית ירושלים בישרה היום (שני) על פתיחת בית ספר ממלכתי-דתי חדש בקריית יובל, כבר בשנת הלימודים הבאה.

להחלטה על הקמת בית הספר קדמה בדיקה מקיפה וארוכה עם כלל הורי התלמידים העולים לכיתה א' בגני הילדים בממ"ד, לגבי צביון בית הספר החדש המבוקש על ידם.

התהליך כלל פגישות עם המינהל הקהילתי, קבוצות אוכלוסייה שונות ופגישה אישית עם כל ההורים לילדי גן חובה בקרית יובל וברמת שרת.

על פי תוצאות בדיקה זו הוחלט כי בית הספר 'נווה עציון' בנות יהפוך להיות בית ספר בו ילמדו בכיתה א' בנים ובנות, בכיתות נפרדות ובמרחב משותף. כל פעילויות בית הספר ובכלל זה טיולים, טקסים, הפסקות וכדו' יפעלו ויתקיימו במשותף. בית הספר יהיה ציבורי וללא תנאי קבלה או תהליכי מיון כלשהם.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר "הנחיתי את הצוותים החינוכיים לקבוע את אופיו של בית הספר על פי הביקושים בשטח ובתיאום עם המינהל הקהילתי. הקמת הממ"ד החדש תביא לפיתוח נוסף של השכונה ותחזק את תושביה. נמשיך לפעול ללא לאות על מנת להבטיח חינוך מצוין לכלל תלמידי ותלמידות ירושלים''.

חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג מסר בתגובה, ''ראו כמה מסוכן איש זה לעתידה של הציונות הדתית בירושלים. ממ"ד לבנות שהיה ממוקם בשכונת בית וגן, הפך בניגוד לרצון הורי הבנות שלומדות כבר שנים בממ"ד, לממ"ד מעורב החל משנה הבאה.

"למעשה ברקת משתמש בציבור שחפץ בממ"ד מעורב, ועושה בהם שימוש כנגד אלו שאינם חפצים בכך. יש להוקיעו על כך", אמר קינג.