תיעוד: במהירות החשמל

הקטר החשמלי הראשון של רכבת ישראל ערך נסיעת ניסוי שבמהלכה הגיע למהירות 160 קמ"ש. כך זה נראה

עוזי ברוך , ב' בטבת תשע"ח

רכבת ישראל ממשיכה במהפכת החישמול
רכבת ישראל ממשיכה במהפכת החישמול
צילום: דוברות רכבת ישראל



טוען....

הקטר החשמלי הראשון שהגיע לישראל ערך היום (רביעי) נסיעת ניסוי שבמהלכה הגיע למהירות 160 קמ"ש.

אורך תוואי הניסוי הינו כ-12 ק״מ, והוא כולל נסיעה במנהרה מספר 1 ועל גשר 6, הגשר הארוך במדינה.

אורכו הכולל של הקו, שיהיה הקו החשמלי הראשון בישראל, הינו כ-57 קילומטר, מתוכם כ-32 ק"מ בתוואי חדש מאזור כפר דניאל ועד לירושלים.

התוואי החדש כולל מערכת של 9 גשרים (באורך כולל של כ-3 ק"מ) ו-5 מנהרות (באורך כולל של כ-19 ק"מ). מערכת זו נועדה לאפשר קו נסיעה ישר, רצוף ומהיר. תחנת היעד הסופית של הקו שוכנת בכניסה לירושלים, סמוך לבנייני האומה, בעומק של כ-80 מטרים מתחת לפני השטח.

לקראת מהפכת החישמול, הצטיידה רכבת ישראל ב-62 קטרים חשמליים מדגם TRAXX אשר ייכנסו לשירות עד שנת 2022, ובכ-330 קרונועים חשמליים.