עמנואל שילה
עמנואל שילהצילום: ניסים לב

התוכנית, "מאחורי המיקרוסקופ", תעסוק בקשר העמוק בין התורה לעולם המחקר והאקדמיה, ותהיה הפעם הראשונה ששילה, עורך העיתון 'בשבע', יעבור מהעיתונות הכתובה לזו המצולמת.

החל מיום ראשון תשודר בערוץ הידברות (אפיק 97 בהוט, יס, ופרטנר T.V) תוכנית חדשה בהנחיית עורך עיתון 'בשבע' עמנואל שילה. התוכנית, "מאחורי המיקרוסקופ", תשודר ביום ראשון בשעה 23:00, מיד לאחר שיעורו השבועי של הרב זמיר כהן.

התוכנית כוללת 13 פרקים, ותעסוק בקשר העמוק המתקיים בין התורה לעולם המחקר והאקדמיה, על ידי קיום ראיונות עם מגוון אנשי תורה ואמונה, שלזכותם נזקפות שנים רבות של עיסוק מחקרי ואקדמי מוערך ומפורסם.

בבחירת המרואיינים הושקעה עבודה רבה, שבסופו של דבר הניבה גיוון רב של מרואיינים, הן מבחינת תחומי עיסוקם, והן מבחינת עולמם הרוחני ושיוכם הדתי. בין יתר המרואיינים שיופיעו בתוכנית ניתן למנות את ד"ר מיכאל אבולעפיה - פסיכיאטר ילדים ונוער, ד"ר מיכאל ויגודה – ראש תחום משפט עברי במשרד המשפטים, הרב ד"ר מנחם חיים בראייר - סגן המנהל הרפואי בבית החולים 'מעייני הישועה', ופרופ' נח דנא פיקארד – לשעבר נשיא מכון 'לב', לצד רבים וטובים נוספים.

מלבד שילה, שכאמור מנחה את התוכנית, שותפים ליצירתה מנהלת התוכן בערוץ הידברות דבורה פרקש, הבמאית רביטל בללי צימרינג, והתחקירניות אווה הכמיאן וליאת גרינברג.

מערוץ הידברות נמסר, "אנו מאוד שמחים על עליית התוכנית. היא עשויה היטב, מחכימה ומרתקת. הקשר בין התורה למדע הוא אדיר, ואנחנו שמחים להעשיר את השיח אודותיו. להנחיית התוכנית נבחר עורך 'בשבע' עמנואל שילה מכיוון שהוא אדם מעמיק, תורני ואמוני, שעולם התורה מחד, וחכמת העולם מאידך, דרים אצלו בכפיפה אחת".

עמנואל שילה אמר, "נהניתי ולמדתי הרבה גם מהמפגש עם המרואיינים, אנשי אמונה ואקדמיה ממגוון רחב של תחומים, וגם מחוויית העבודה המשותפת עם צוות התכנית. אני מברך על ההחלטה של ערוץ הידברות להפיק תכנית מעמיקה מהסוג הזה, ומודה על האמון שניתן בי להוביל אותה".