אסף מינצר
אסף מינצרצילום: עדו בן פורת

ראש מועצת אלקנה, אסף מינצר פנה אמש (ד') לשר הפנים אריה דרעי, ואלף פיקוד המרכז רוני נומה.

במכתבו טוען מינצר כי בעקבות הבחירות האזוריות בחודש מאי הקרוב, לא תוכל לצאת לפועל התכנית "העיר החדשה" במסגרתה ביקש דרעי לאחד בין הישובים אלקנה, שערי תקווה, עץ אפרים ואורנית.

מכתב זה הגיע בעקבות מכתב שיצא השבוע מלשכת הממונה ביהודה ושומרון מטעם משרד הפנים אל ראשי המועצות האזוריות ביהודה ושומרון, שם יידע אותם כי באופן סופי יתקיימו הבחירות בתאריך 29.05.2018 , זאת לאחר שלא נחתם צו לדחיית הבחירות, ועל כן הוא מבקש למנות ועדת בחירות במליאת המועצה תוך ימים ספורים.

ראש מועצה אלקנה שב וטען כי אין לרעיון האיחוד עוד כל זכות קיום, "במצב דברים זה שמערכת הבחירות כבר בעיצומה, מובן שכבר לא עומדת על הפרק אפשרות דחייתן", כתב.

"במצב זה מוסרת מאליה מסדר היום כל אפשרות להמשך בחינה או קבלת החלטה בעניין איחוד רשויות באזור שבוודאי אינה יכולה להתבצע תוך כדי מערכת בחירות ואף לא בסמוך לה ונמתין לבחינת הדברים מחדש לאחר הבחירות ברשויות האזוריות והמקומיות".

"רעיון האיחוד נולד בחטא ולמרות שכלל הגורמים המעורבים כדוגמת מתאם הפעולות בשטחים האלוף פולי מרדכי והממונה על יו"ש במשרד הפנים אבנר כהן, הבהירו בצורה ברורה כי אין לקדמו בתקופה זו, עדיין גורמים בעלי אינטרס ניסו לדחוף את הנושא בכל הכוח. מצב הדברים הנתון מבהיר מעל לכל צל של ספק, כי אותם גורמים בעלי עניין לא יוכלו לבצע מחטף כפי שביקשו לעשות, זאת בהתבסס בין היתר על קביעת בגץ שכבר פסל מקרה דומה בעבר. אנו שמחים על החלטת משרד הפנים לקיים את הבחירות האזוריות והמקומיות כסדרן ובכך למוסס את רעיון האיחוד שהטיל צל כבד על פגיע חמורה באיכות חייהם של אלפי תושבי האזור".