"חמאס מאבד את פרויקט הדגל שלו"

יו"ר הבית היהודי שר החינוך וחבר הקבינט מדיני ביטחוני, נפתלי בנט, אומר בראיון לערוץ 20 כי ישנה הגברת ערנות בדרום לאור חשיפת והשמדת מנהרות הטרור.

לדבריו, "אנחנו בתחילת עידן סוף המנהרות אבל דווקא בגלל שפרוקט הדגל של חמאס בעשור האחרון, פרויקט מנהרות הטרור, הולך ומושמד בצורה עקבית הם עלולים לרצות להקדים ולהפעיל את המנהרות בבחינת use it or lose it. לכן אנחנו מגבירים ערנות דווקא אל מול דבר כזה".

השר בנט מנמק בראיון את הצעת החוק להגבלת כוחו של בית המשפט העליון בפסילת חוקי הכנסת שמקדמים הוא ושרת המשפטים שקד, "אנחנו מבססים את האמון בבית המשפט העליון על ידי שלראשונה אנחנו מעניקים להם סמכות שהם לקחו שלא כדין".

"אם תחפשי היום חוק שבו כתוב שבית המשפט העליון רשאי לפסול חוקים במקרה כזה וכזה, לא תמצאי כי אין חוק כזה. בית המשפט העליון למעשה הפקיע ויצר לעצמו סמכות יש מאין, ועושה מה שהוא רוצה ומבטל חוקים שלא מוצאים חן בעיניו מסיבה כזאת או אחרת. לא לזה הוא מוסמך".

בנט מסביר את פרטי הצעת החוק, "לפי החוק שאנחנו מציעים בית המשפט העליון יוכל במקרי קצה נדירים לפסול חוק אבל יצטרכו תשעה שופטים בהרכב, רוב של שני שליש ואם הכנסת תרצה בכל זאת לחוקק את זה היא תוכל באמצעות 61 חברי כנסת. מצד אחד מעניקים לבית המשפט העליון סמכות כדין מצד שני קובעים קריטריונים מאוד ברורים ומגבילים את זה. לא יכול להיות שאנחנו אחראים למשול אבל הם בעצם יקבעו. במקום לקטר אנחנו עושים".

לדעת בנט לשר כחלון לא עומדת האפשרות להטיל וטו על ההצעה, "לצערי הליכוד העניק לכחלון וטו בכל מיני תחומים, דווקא בתחום פסקת ההתגברות אין וטו לכחלון, מה שיש לו זו האפשרות לא להצביע איתנו".

עם זאת בנט מעביר איום מרומז לשר האוצר, "אני מבין את עמדתו, לי יש דברים שמאוד חשובים לנו, לשר כחלון יש דברים שחשובים לו, לחרדים יש, ולכל אחד הדברים החשובים לו. זה בנפשנו, בשביל זה באנו לפוליטיקה, בשביל לשנות לא כדי להמשיך לקטר על מערכת המשפט שהיא כן בסדר או לא בסדר אלא לבוא ולעשות את זה. אני קודם קורא כל לראש הממשלה להירתם במלוא כוחו ולעמוד מאחורי המהלך הזה".

בנט גם מתייחס ל"נאום ההמלצות" של ראש הממשלה, "נאום לגיטימי ואני מסכים עם תוכן דבריו, אכן רוב מוחץ של התיקים שהמשטרה מעבירה לפרקליטות נסגרים בסופו של דבר והוא צודק, זה לא נכון על סמך המלצת משטרה ללכת ולהפיל ראש ממשלה ואסור לגרור מדינה לבחירות מיותרות".