בני גנץ
בני גנץצילום: לימוד FSU

הרמטכ״ל לשעבר רא''ל במיל' בני גנץ דיבר הערב (חמישי) במסגרת אירוע העשור של ארגון לימוד FSU, שנערך באילת.

גנץ התייחס להצבעת האו״ם נגד ההכרה האמריקנית בירושלים, ואמר ״אני לא צריך נשיא אמריקאי שיגיד לי מה הבירה שלי, ואני לא מתרגש מההצבעה שתבוא אחר כך״.

עוד הוסיף ואמר גנץ כי ״בירת ישראל היא ירושלים, לא משנה מה יהיה. נלחמנו עליה, נהרגנו עליה, ונמשיך להגן עליה – לא משנה מה יקרה״.

גנץ ציין בפני 2,000 צעירים המשתתפים בכנס מספר אתגרים שונים, ובהם האתגר החברתי והקושי בלגשר על הפערים הגדולים שצמחו בחברה הישראלית. ״אחרי 'צוק איתן' עברתי בין המשפחות השכולות. ראיתי שם דתיים וחילוניים, עשירים ועניים, ספרדים ואשכנזיים, יהודים ולא יהודים. יש במקום של הכאב מקום לכולם״.

עוד אמר גנץ כי ״מה שאני למדתי מזה- הוא שיש פה מקום לאושר משותף לכולם, ולחיים משותפים. חייבים ללמוד לחיות ביחד, והמסגרת הזו שקוראים לה ציונות צריכה לדעת להכיל את כולם״.

בנוסף דיבר גנץ על האתגרים הביטחוניים העומדים לפתחה של ישראל ואמר כי ״אתגרי הביטחון של ישראל משתנים לאורך השנים. הם היו שונים כשהוקמה, הם היו שונים כשהתגייסתי, והם יהיו שונים היום. מדינת ישראל תמיד תידרש ותמיד תהיה המדינה הכי חזקה במזרח התיכון, שתדע לעדכן את התשובות שלה לגבי כל איום אפשרי״.

כמו כן, דיבר גנץ על החשיבות בלשמר את הקשר המיוחד עם יהדות התפוצות ולא לגרום לקרע בהתנהלות לא נכונה. ״עלינו לשמור על קשר חיובי עם אומות העולם, והקהילות היהודיות בעולם הן השותפות שלנו במפעל הציוני. זה שאנחנו חיים פה לא אומר שאנחנו לא צריכים את יהדות התפוצות״.