גליוטינה ו-BDS בהפגנה בת"א
גליוטינה ו-BDS בהפגנה בת"אצילום: ישי פרידמן, מקור ראשון

עמית ברין הוא המפגין שהניף אמש (מוצ"ש) בהפגנה בשדרות רוטשילד בתל אביב מיצג בדמות גיליוטינה, שעורר סערה וסדרת גינויים.

הבוקר פרסם ברין בחשבון הפייסבוק שלו פוסט המתייחס לאירוע, תחת הכותרת "הבהרה וגילוי נאות".

"אני פציפיסט ומתנגד לכל סוג של אלימות", פתח ברין, "במשך כל חיי מעולם לא השתמשתי באלימות ואין לי כל כוונה לעשות זאת בעתיד. כך אני מחנך גם את ילדי ומבקש ממי שפירש דברים שאמרתי או עשיתי כקריאה לאלימות לעצור ולא לעשות זאת. מי שהבין מדברי או ממעשי שאני קורא לו/לה לנהוג באלימות - הוטעה".

"אני לא חבר באף ארגון או תנועה", הדגיש ברין, "לא מממן ולא רשום באף מפלגה, ולא לוקח חלק בשום פעילות פוליטית מאורגנת מלבד הגעה עצמאית להפגנות רחוב לצורך מימוש זכות המחאה.
אין לי קשר למנהיגי המחאה, ליוזמיה, למפעילים או למממנים שלה. מעולם לא נפגשתי אם אף אחד מהם ואין בינינו קשר גם היום".

"לא 'פעלתי' בשום מסגרת או בשליחותו של איש מלבד יוזמתי שלי - אזרח שהרגיש שהוא רותח מהסיאוב ומהשחיתות חסרי הגבולות אשר שפוגעים בכל אזרחי כל המדינה - בכם - האנשים שלא מפסיקים לשאת שפופים בנטל, לזעוק על הגזל, הניתוק וההתעלמות מהזעקה עצמה במשך כל כך הרבה זמן", הוסיף.

בסיום הפוסט ניסה ברין להסביר את המיצג שנשא בהפגנה, "שתי מילים על דימויים שנשאלתי לגביהם: קוטם סיגרים הוא דימוי לנהנתנות חסרת פרופורציות בימינו, לסיאוב ולניתוק; גיליוטינה היא דימוי המשמש תזכורת היסטורית לניצחון אזרחי על שלטון מושחת שהפר את אמונו.

חוזר ומבהיר שאין לי, או לאף אדם שאני מכיר, שום כוונה להשתמש באף אחד מהשניים האלה, אבל מי שמצביע עליהם כדי לשלח אתכם כלפי - מסיט אתכם ממטרות המחאה ומשתמש בכם כדי לשסות אותנו אחד בשני ולהתחמק מאחריותו הציבורית".