ביוב
ביובצילום: יח"צ

אלא שמפעם לפעם עשויים לצוץ גם כמה מצבים שבהם אתם לא ממש מחייכים, בלשון המעטה. אחת הדוגמאות הקלאסיות היא התרחיש (הריאלי) הבא: סתימה בביוב מובילה להצפה, הריחות בבניין מרים והשכנים כולם מתלוננים ומנסים למצוא פתרון מהיר תוך שהם מעבירים אחריות מיד ליד. אלא שקשה להצביע מה בדיוק גרם לסתימה הנוכחית, ונכון יותר לשער שהיה כאן רצף של טעויות. השלכת מגבונים או חיתולים, הצטברות של שומן ולכלוך, ועוד לא מעט גורמים עשויים להוביל לסתימת קו הביוב בבניין המשותף. כשזה קורה כולם צריכים לשנס מותניים ולטפל בבעיה, והפתרון המדויק והיעיל ביותר - לפניכם.

ביובית
ביוביתצילום: יח"צ

הטיפול היסודי – ביובית

מערכת הביוב עשויה להיסתם מפעם לפעם, וזו לא תמיד אשמתו של אף אחד. עם זאת, במקום לעסוק באשמה אפשר ורצוי לאתר פתרון מהיר ומדויק, וכאן חשוב להכיר את משאית השאיבה הגדולה שתפתור את הבעיה ונקראת פשוט ביובית. אל המשאית הזו מחובר מכל שאיבה ענק, כזה שיכול להכיל כמויות אדירות של מי שופכין, פסולת ולכלוך. עם מערכת יניקה מתקדמת המשאית מבצעת שאיבה (או יניקה) של הלכלוך הרב שהצטבר ישירות אל המכל, ומשום אל אתר הפסולת המורשה, בדיוק על פי תקנות המשרד להגנת הסביבה. כך אפשר לנקות מהדרך את כל המרכיבים החשודים כגורמים לסתימה (לרבות מגבונים או פדים) וכשמזמינים ביובית בתל אביב אפשר להיות רגועים ולדעת שרגע אחרי שהיא תיעלם מהנוף, החיים יחזרו למסלולם נטול הריחות וההצפות.

איך אפשר לזהות את מקור הבעיה?

במקרים רבים ניתן לזהות את מקור הבעיה בצנרת או בקו הביוב על ידי מצלמה מתוחכמת שמאפשרת צילום פנימי של הנעשה שם, באזורים שאיש מאיתנו לא באמת רוצה לדעת איך הם נראים. מערכות הצילום המתקדמות מותאמות למטרה הזו בדיוק, ובאמצעותן אנחנו יכולים לתעד את מה שקורה שם למטה, לזהות צינור סדוק או תעלה סתומה. אנחנו יכולים גם לדעת איפה זה ובאיזו נקודה. יש לכך חשיבות רבה מאוד, שכן ללא ידיעה מדויקת מה הבעיה או איפה היא נמצאת, הטיפול נעשה ארוך ומפרך יותר, וגם יקר הרבה יותר. מאחר וכל הדיירים רוצים לשגרה הנעימה בבניין המשותף, נסו להימנע ממהלכים שיקשו על כולם וכנראה גם יעלו לכם הרבה יותר מהדרוש.