נפרדים. הנשיא התשיעי יצחק נבון
נפרדים. הנשיא התשיעי יצחק נבוןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת המחליטים של שר החינוך, נפתלי בנט, בעניין הקמתו של מיזם חינוכי שיעסוק בהנצחת מפעל חייו של הנשיא החמישי יצחק נבון ז"ל.

המיזם יכלול שורה של פעולות בהן: ביצוע של מחקר להעמקת הידע בהיסטוריה של החברה הישראלית, תוך מיקוד בחזונו, פועלו ומורשתו של הנשיא נבון; פעילויות ערכיות, אירועים, כנסים, קידום יוזמות חדשות בהיבטים תרבותיים, טכנולוגיים וחינוכיים.

בנוסף לאלה יכלול המיזם פיתוח של מיצגים חינוכיים ותערוכות שיונגשו לתלמידי מערכת החינוך וכן לציבור הרחב, בדגש על חייו פועלו ומורשתו.

לשם קידום המיזם יוקצו 32 מיליון שקל. הממשלה תקצה 16 מיליון שקל וסכום זהה יוקצה על ידי הגורם אשר ייבחר במסגרת של התקשרות לקידום המיזם.

בנט על הנצחת הנשיא נבון

יצחק נבון הותיר חותם גדול ומשמעותי במערכת החינוך בהיותו שר חינוך ולפני כן בתפקיד ראש האגף לתרבות במשרד החינוך. בתפקידו זה הוא קידם את לימוד העברית למבוגרים. במורשתו קידם נבון ערכים חינוכיים גדולים וחשובים - אחדות, ערבות ולכידות חברתית.

בהצעת המחליטים צוין: "חשיבותו של המיזם בהיותו גורם שיפעל להעצמה וטיפוח ערכים של לכידות חברתית וערבות הדדית. הדבר יבוא לידי ביטוי במערכת החינוך ובמערכות חברתיות בהעמקת הידע הקשור להיסטוריה של החברה הישראלית- מתוך הבנת תהליכי העומק, תוסר הבורות ותהיה אפשרות לאנשים לפעול בצורה מושכלת לצמצום הפערים ולהורדת הקיטוב בחברה הישראלית. פעילויות החינוך בנושאי ערכי לכידות וערבות הדדית יוכלו להביא לשיפור ניכר במערכת החינוך ובחברה הישראלית".

לשם קידומו של המיזם תוקם בתוך חודש וועדת היגוי בין משרדית. הוועדה תקבע את אופן יישום הפעולות בתוך מערכת החינוך ומחוצה לה.

שר החינוך, נפתלי בנט, ציין "הממשלה אישרה מפעל להנצחת פועלו של יצחק נבון, נשיאה החמישי של מדינת ישראל ואיש החינוך, נצר למגורשי ספרד שהביא את תרבות ספרד והמזרח לקדמת הבמה. אני רואה בכך זכות גדולה, יחד עם יישום תוכנית ועדת ביטון אנו מביאים סוף סוף את הסיפור המלא של העם היהודי לילדי ישראל".