גדליה מליק הי"ד
גדליה מליק הי"דצילום: שמחה מליק

שמחה מליק, אביו של גדליה מליק הי"ד, לוחם גולני שנפל בשנת 2002 במהלך מבצע חומת מגן, מקווה שבית המשפט המחוזי בלוד יקבל את תביעת הדיבה נגד מוחמד בכרי, יוצר הסרט "ג'נין ג'נין", והסרט ייאסר להקרנה.

בשיחה עם ערוץ 7 אומר מליק, "אני יהודי, אזרח ישראל, אב וסב לחיילים והמטרה שלי היא הכבוד של צה"ל והפסקת השמצת צה"ל ומדינת ישראל בארץ ובעולם ואני מקווה שהפעם גם השופטים המכובדים יבינו את עומק העניין".

לדבריו במשך כל השנים האחרונות בית המשפט דחה את התביעות נגד הסרט בגלל כל מיני סיבות טכניות, "בסיבוב הראשון לפני הרבה שנים הבג"ץ קיבל את הטענות שמדובר בסרט לא דוקומנטרי ולכן בשם חופש הביטוי ניתן להכיל את השקרים של הסרט.

"גם בסיבוב השני כשחמישה לוחמים תבעו את בכרי נכשלנו בגלל סעיף טכני וגם אז התאכזבתי שבית המשפט העליון לא ראה את עומק הדברים. לצערי את המחיר הכבד על הקרנת הסרט בארץ ובעולם עם ישראל נושא על גביו עד היום, ג'נין ג'נין הפך את צה"ל לצבא של פושעים ואת ילדינו הלוחמים שנפלו לרוצחים וזה מצב שאסור לו להימשך.

''אני מאוד מקווה שהפעם זה יהיה אחרת", אומר מליק, ''ההתרשמות שלי מהדברים של השופטת המכובדת שהיא רואה את המצב לאשורו ותקוותי שהיא תיתן את הפסיקה הנכונה ותבין שהעניין פה הוא לא רק להעניש את הבמאי אלא גם שהסרט לא יוקרן יותר".

שמחה מליק מתכוון למרות הקושי להמשיך להגיע לישיבות ולדיונים, "אין לי ספק שהצד השני ינסה למשוך את זה כמה שיותר זמן אבל אני אשתדל להגיע כי כמי שיש לו נגיעה בדבר אני חושב שנוכחותנו חשובה. את החלק שלנו לעם ישראל תרמנו אבל מטרתנו כעת להגן על המדינה ולהגן על העם ולהפסיק את השקרים על מלחמת חומת מגן''.

לדבריו, ''הסרט הזה הוציא שם רע על מה שקרה בג'נין והפרסומת שיצאה מהסרט הזה הוסיפה על הכאב האישי שלנו מעל ומעבר".

פנינה מליק, אמו של גדליה הי"ד, מוסיפה, "הצלחת הסרט ודומיו גרמו להגברה של תעמולה שקרית נגד המדינה שהובילה לאחר מכן לפיגועים בהשראת הסרט. הסרט לימד את הפלשתינים שכדאי להם להרבות בתעמולה שקרית לכן אנחנו מקווים שהצדק יעשה והסרט יחלוף מן העולם".