שביתה. אילוסטרציה
שביתה. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

הנהלת הסתדרות המורים החליטה כי ביום רביעי הקרוב יושבתו גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים.

מוסדות החינוך המיוחד יפעלו כרגיל, כמו גם מוסדות החינוך ביישובי עוטף עזה.

הסיבה לשביתה היא העובדה שמשרד החינוך מנכה מיתרת ימי המחלה הצבורים של עובדי ההוראה 1.4 ימים עבור יום מחלה אחד. התנהלות זו של משרד החינוך נתגלתה רק לאחרונה, כאשר המשרד החל לפרט על פי חוק בתלושי השכר את מספר ימי המחלה שנצברו ומספר ימי המחלה שחויבו.

מבדיקה שערכה הסתדרות המורים, עלה כי משרד החינוך מחייב את עובדי הוראה בחלק היחסי של ימי המנוחה השבועית, ללא קשר לימי ההיעדרות בפועל.

הסתדרות המורים פנתה והעלתה את הבעיה בפני משרד החינוך, לאורך זמן ממושך, אך לטענת ההסדרות ''משרד החינוך מצדו גורר רגליים ולא מספק מענה ברור לבעיה ידועה זו''.

לדוגמה, עובד הוראה שנעדר מיום אחד בשל מחלה, מחויב ב-1.4 ימי מחלה ועובד שנעדר שלושה ימים מחויב ב-4.2 ימי מחלה.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה "לא נסכים לשערורייה שבה מורה או גננת חולים יום אחד ומחויבים על יום וחצי. אני לא מכירה עובד אחד במשק שהיה מסכים לעבוד במצב כזה. אני פשוט מתביישת בגרירת הרגליים של משרד החינוך. לכולם ברור שהמצב הקיים אינו תקין. אותם פקידים שיושבים איתנו בפגישות היו מתנהגים אחרת לגמרי לו היה מדובר בימי המחלה שלהם.

''אנחנו לא דורשים יותר; אנו עומדים על הזכויות שמגיעות לנו בדומה לכל עובד אחר. הגיע הזמן שיפסיקו לערבב אותנו בנוסחאות שהם עצמם לא מבינים. כיצד יום מחלה או היעדרות של עובד ועובדת הוראה שווה ל- 1.4 ימי מחלה? לא נסכים לכך בשום אופן", הבהירה בן דויד.

''יום היעדרות אחד שווה ליום היעדרות אחד, המשכורת של עובדי ועובדות ההוראה אינה משחק. מדובר בכספים שנלקחו ונלקחים מדי יום מעובדי ההוראה. מציאות 'החישובים המוטעים' חייבת להיפסק לאלתר", הדגישה מזכ"לית הסתדרות המורים.

הודעה לתקשורת:

תגובת משרד החינוך:

''משרד החינוך רואה בציבור המורים את עמוד השדרה של המערכת והוא פועל רבות למען קידום זכויותיהם. לראיה, בתקופה האחרונה הוא דאג לקדם את שכרם של המורים. גם במקרה הנדון המשרד יושב על המדוכה יחד עם הסתדרות המורים בהדברות כדי לקדם באופן משותף את האינטרס של המורים.

''עניין ימי המחלה נקבע לפני עשרות שנים והוא דורש התדיינות מסודרת סביב השולחן, ללא משוא פנים, באופן מקצועי וענייני, והכל מתוך מגמה לשפר ולהיטיב את תנאי המורים בישראל.

''עם זאת, ההחלטה להשבית את המערכת אינה אחראית ופוגעת בציבור התלמידים וההורים. המשרד לא יאפשר כל פגיעה בציבורים חשובים אלה ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו כדי למנוע את ההשבתה''.