יעקב מרגי
יעקב מרגיצילום: פלאש 90

ח"כ יעקב מרגי מהמפלגה החרדית-ספרדית ש"ס מוביל בימים אלו מתקפה חזיתית על כיבוד ההורים בישראל.

מאחורי הקלעים, המתקפה מתוזמרת על ידי השמאל הקיצוני, ומבוצעת בדרכי מרמה. אם תצלח דרכה, הרי שילדים יוכלו לתבוע את הוריהם אם לא הביאו בחשבון את "רצונם, רגשותיהם ודעותיהם", ולקבל מהם פיצויים כספיים.

מדובר בניסיון המי-יודע-כמה של השמאל הקיצוני והאנטי-משפחתי לפגוע במעמדם החוקי של ההורים כאפוטרופוסים החוקיים על ילדיהם, המעוגן כיום בסעיפים 14 ו-15 של חוק הכשרות והאפוטרופסות.

מחרתיים (רביעי) אמור להתקיים דיון בוועדה המשותפת של ועדת החינוך והוועדה לזכויות הילד, לתיקון "חזקת הגיל הרך" בגירושין. יו"ר הוועדה המשותפת הוא ח"כ מרגי, וזה יהיה הדיון הרביעי שלה, בו היא אמורה להצביע על סעיפי ההצעה, לקראת הבאתה לקריאה ראשונה במליאה.

אלא שכותרת החוק ואף שם הוועדה הנ"ל הם מסך עשן שנועד להטעות את מיליוני אזרחי ישראל. בפועל, זרם "זכויות הילד" הניאו-מרקסיסטי מלביש את ביטול האפוטרופסות ההורית על הגב של שינוי "חזקת הגיל הרך", מבלי שהציבור מודע לכך. והוא משתמש לצורך זה בח"כ מרגי – ולמרבה הצער, גם בח"כית מסוימת מהבית היהודי.

הציבור חושב שחברי הכנסת מתמקחים ביניהם על הגיל שבו תחול חזקת הגיל הרך, כאשר ח"כים כמו יואב קיש מהליכוד ויפעת שאשא-ביטון מ"כולנו" שואפים לבטלה כליל, וח"כיות "פמיניסטיות" רוצות להותירה על כנה. שני הצדדים יתפשרו ביניהם על הורדת גיל החזקה לשנתיים או שלוש, והחוק יעבור.

שינויים מוצעים
שינויים מוצעיםהצעת חוק - משרד המשפטים

כך מוצגים הדברים לציבור, אולם בינתיים, גורמים במשרד המשפטים שפועלים מתחת לאף של שרת המשפטים, ומקבלים סיוע מסור מח"כ מרגי, שמנהל את ישיבות הוועדה המשותפת ביד רמה, מקדמים הצעת חוק ממשלתית שכוללת סעיפים שונים להחלשת מעמד כלל ההורים.

שימו לב, לא מדובר כאן על הורים מתגרשים בלבד, אלא על כלל ההורים בישראל שלהם ילדים קטינים. כולם!

שינויים מוצעים
שינויים מוצעיםהצעת חוק - משרד המשפטים

השינויים המוצעים במעמד ההורים נוסחו ע"י ועדה בראשות השופטת לשעבר סביונה רוטלוי, שהגישה את מסקנותיה לפני 12 שנה.

רוטלוי גם נוכחת בדיוני הוועדה המשותפת הנוכחית בכנסת. כפי שהיא עצמה אמרה בישיבת הוועדה האחרונה, החוק מתיר גם היום לקטין לפנות לבית המשפט נגד הוריו (גם זה, מן הסתם, הודות למאמציהם של אנשי "זכויות הילד").

רוטלוי קראה למרגי להכניס לחוק גם את זכות הילד לקבל פיצוי והוא מייד הנחה את נציגת משרד המשפטים לשנות את הצעת החוק לפי דרישתה של רוטלוי:

רוטלוי למרגי: לתת לילד לתבוע פיצויאתר הכנסת

כאמור, אם תתקבל הצעת החוק הנוכחית, הרי שילדים יוכלו לתבוע פיצויים כספיים מהוריהם, וזאת אם לא הביאו בחשבון את "רצונם, רגשותיהם ודעותיהם".

למי שסבור כי סעיף 25א המוצע חל רק על הסכמים בין הורים פרודים וגרושים, נאמר כי הצעת החוק מערבבת בכוונה בין הורים פרודים ללא-פרודים, ובין אחריות הורית להסכם הורות:

אם הציבור היה מודע לכך שזה החוק שמנסים לקדם, הוא היה מתקומם. אלא שהציבור לא מודע.

מה גורם לח"כים דתיים כמו מרגי לקדם הצעת חוק מעוותת שכזו, ולצאת באופו חזיתי נגד משה רבנו, ומצוות כיבוד אב ואם? מדוע לא מפריע להם שהם משמשים עלה תאנה דתי לשמאל הקיצוני, המעוות והאכזרי ביותר, ולמה הם סבורים שמותר להם לעשות זאת תוך הטעיית הציבור?

אלה שאלות שאין להן תשובה.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.