השר בנט: "למורים מגיע יותר - אבל לא תחת איומים"חזקי ברוך

השר נפתלי בנט מגיב בצהריים (שני) להודעת הנהלת הסתדרות המורים לפיה ביום רביעי הקרוב יושבתו גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים.

"אין מקצוע חשוב בישראל יותר ממורה. לַמורים בישראל מגיע יותר. לכן רק לפני שבועיים אנחנו העלינו את שכרו של מורה מתחיל ל-8,000 שקלים כבר בשנה הראשונה לעבודתו. עם זאת, יותר מדי פעמים בשנה אנחנו מתעוררים לכותרות של שותפינו במערכת החינוך שמחליטים להשבית את הלימודים, ולהשאיר את התלמידים ואת ההורים בבית, ובעצם לפגוע בחינוך", אמר השר בנט.

הוא הוסיף כי אינו מוכן לקבל איומים. "אנו מוכנים תמיד להידבר, אך לא נקבל התנהלות חסרת אחריות. משרד החינוך לא יאפשר מצב בו מאבקים משיקולים אישיים ואחרים יכתיבו את שגרת הלימודים של תלמידי ישראל".

"טענת הסתדרות המורים להסדרת אופן חישוב ימי החופשה , זה תחום שנקבע ולא השתנה מאז 1980 - אז אנחנו נשקול את זה, נדון ונשקול ברצינות ובכובד ראש, מתוך אותה מגמה: לתת למורים יותר. אבל לא תחת איומי שביתה. לא זו הדרך", סיכם בנט.

נזכיר כי בהסתדרות המורים טענו שהסיבה לשביתה היא העובדה שמשרד החינוך מנכה מיתרת ימי המחלה הצבורים של עובדי ההוראה 1.4 ימים עבור יום מחלה אחד. "התנהלות זו של משרד החינוך נתגלתה רק לאחרונה, כאשר המשרד החל לפרט על פי חוק בתלושי השכר את מספר ימי המחלה שנצברו ומספר ימי המחלה שחויבו", אמרו בהסתדרות המורים.