פרס הרמטכ''ל למפקד יחידת "דובדבן", סגן-אלוף ע'
פרס הרמטכ''ל למפקד יחידת "דובדבן", סגן-אלוף ע'צילום: דובר צה"ל

הרמטכ''ל רא''ל גדי איזנקוט העניק היום (שני) את פרס ראש המטה הכללי ליחידות מצטיינות לשנת תשע"ח.

בטקס הוענקו תעודות הצטיינות ליחידות הזוכות בקטגוריות השונות: חטיבות סדירות ומרחביות, גדודים, יחידות מילואים, יחידות ההדרכה, יחידות תומכי הלחימה ויחידות הטכנולוגיה.

הבחירה ביחידות המצטיינות נעשתה על סמך פעילותן במהלך השנה החולפת בתחומים השונים, ביניהם: כשירות ומוכנות אופרטיבית, מוכנות למעבר בין מצבים וזירות, תכנון וטיפול בכוח אדם תוך שמירה על כבוד האדם וקידום אוכלוסיות ייחודיות, הטמעת מערכת פיקוד ושליטה, ופיקוד ובקרה בשגרה, בחירום ובמלחמה, חסכון והתייעלות, ניהול ידע וזיכרון ארגוני, חיבור בין מערך המילואים למערך הסדיר, הגנת מחנות ומשמעת צבאית.

כמו כן, בטקס הוענקו פרסי הרמטכ"ל לכתיבה צבאית, למעורבות חברתית והתנדבות ולפיתוח מיזמים בתחום החינוך. בנוסף הוענקו תעודות הערכה מיוחדת מטעם ראש המטה הכללי ליחידות שונות.

פרס הרמטכ''ל לחטיבת גולני
פרס הרמטכ''ל לחטיבת גולניצילום: דובר צה"ל


איזנקוט אמר בטקס כי "ערב זה הוא הביטוי המוחשי ביותר לעוצמתו המבצעית והאנושית של צבא ההגנה לישראל כיום. מפקדי היחידות המצטיינות וחייליהן, נבחרתם למעמד זה בשל ההישגים הרבים הראויים לציון ולהערכה. עשייתכם נפרשת על פני קשת רחבה של מערכים ותחומי עשייה והיא מופת למוכנות מבצעית ולכשירות, לטיפול מיטבי באנשים שבשורותינו ולהכשרתם באופן מקצועי ומאורגן.

''כולכם יחד תורמים לחוסנו הערכי והמבצעי של צבא ההגנה לישראל ומשמשים נדבך חשוב ביכולתו של צה"ל לממש את ייעודו - תוך שמירה על צביונו כצבא עם ממלכתי, מקצועי ואחראי שתפקידו לשמר את ביטחון מדינת ישראל''.

הרמטכ''ל פנה בדבריו למפקדים ואמר ''מי כמוכם יודע כי אנו נמצאים בעיצומה של תקופה ביטחונית מורכבת שבה אתם נדרשים לפיקוד מלפנים ולהשפעה ברורה על התוצאות המבצעיות. צה"ל נמצא בעליונות ברורה על אויביו, אבל אנו ערים לסכנת הנפיצות הממשית הקיימת בכמה חזיתות - נפיצות אשר דורשת מאתנו לפעול בשיקול דעת, ביצירתיות, ליזום ולהעז.

''אני סומך עליכם שבימים אלה תשמשו דוגמה לעשייה מקצועית ואחראית, שנמשיך לשמור על מציאות ביטחונית טובה לאורך זמן ואם נידרש להפעיל את עוצמתו של צה"ל - נפעיל את מלוא כוחנו וננצח כל אויב".