הרב ברל לזר
הרב ברל לזרפלאש 90

קרוב למאתיים אנשים התאספו בסוף השבוע האחרון במלון 'מטרפול' הצמוד לכיכר האדומה שבמרכז מוסקבה לטקס חתימת הסכם בין שני הארגונים הגדולים ברוסיה ואירופה לשיתוף פעולה פורה והדדי לטובת מאות אלפי יהודי רוסיה ואירופה.

מדובר בקהילות יהודיות רבות המאוגדות תחת 'איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה' ו'הקונגרס היהודי האירו-אסייתי' הפועלות לגאולת בתי כנסת עתיקים, הקמת בתי ספר, ותחזוק מרכזי חסד פעילים, יחד עם מאות שלוחי חב"ד הפזורים במדינות ובערים אלו.

האירוע נערך במעמד הרב הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, נשיא איגוד הקהילות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה, נשיא קונגרס היהודי האירו-אסיאתי מיכאל מירשלווילי, ויו"ר קונגרס היהודי האירו-אסיאתי הרב אהרן פרנקל.

באירוע נכחו גם נציגים בולטים של אנשי ציבור ופוליטיקאים רבים, ביניהם שגרירים ובעלי עסקים נכבדים.

הרב הראשי של רוסיה הרב לאזאר בירך את האורחים ואמר כי "בטוחני, כי האנשים שהתכנסו בחדר הזה מוכיחים, כי הם למדו את הלקח הזה. בארצנו חיים יהודים רבים בערים שבהן רק לאחרונה הוקמו קהילות, וקהילות אלו קטנות. העבודה עם הקהילות הללו ועם אנשיה, היא בהחלט אתגר קשה יותר מאשר בקהילות גדולות עם יהודים רבים המאורגנות היטב. אבל זהו האתגר העיקרי בעבורנו".

נשיא איגוד הקהילות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה אמר כי "שיתוף הפעולה של שני הארגונים, תוביל בע"ה לפעילות מוגברת של הקהילות היהודיות ברוסיה ובמדינות אירופה, ואנו מקווים שהשיתוף וההצלחה יוכיחו וישפיעו גם למקומות נוספים בעולם על הצורך באיחוד ופעילות מתוך אחדות".

נשיא הקונגרס היהודי האירופי-אסיאתי מר מיכאל מירילשווילי, אמר בנאומו כי "אני מאמין שהמורשת היהודית של עמנו היא ייחודית. והפזורה הדוברת רוסית ביבשת האירו-אסייתי, היא מקור עשיר לערכים אלה", וסיים בדבריו: "בטוחני, כי הניסיון הרב של איגוד הקהילות ברוסיה, יעזור לנו להשיג תוצאות טובות יותר בפיתוח וקידום המטרות שלנו".