פרסום ממומן בגוגל – האפשרויות

אחד הכלים האפקטיביים שמציעה גוגל לעסקים לצורך פרסום העסק שלהם הוא פרסום ממומן. מעבר לאפקטיביות הרבה והמוכחת

תוכן שיווקי , ח' בטבת תשע"ח

פרסום בגוגל
פרסום בגוגל
istock

אחד הכלים האפקטיביים שמציעה גוגל לעסקים לצורך פרסום העסק שלהם הוא פרסום ממומן. מעבר לאפקטיביות הרבה והמוכחת, חשוב להבין במה מדובר וכיצד הכלי הזה יכול למנף את העסק שלכם.

פרסום משתלם בטווח הקצר והארוך

אין צורך להכביר במילים על יעילותו של מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם- גוגל. הגולש מכניס מילת חיפושבהתאם לצורך שלו ותוך פחות משנייה הוא מקבל רשימה ארוכה של אתרים הקשורים לחיפוש שלו.

היום זה כבר לא מספיק ועסק שרוצה להגדיל את החשיפה למוצר או לשירות שלו לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, יצטרך למצוא כלים נוספים שמציע גוגל, למשל פרסום ממומן שמסייע להדגיש, לבדל ולמקסם את העסק. את הפרסום הממומן את כלי הפרסום שמציע גוגל ניתן לנצל במספר דרכים, ביניהן:

  • גוגל אדוורדס ( AdWords )–כלי פרסום זה מאפשר להציב מודעות פרסום ממש בעמוד מנוע החיפוש של גוגל, כך שהם יופיעו בארבע תוצאות החיפוש הראשונות ובשלוש האחרונות. כמו כן קיימת האפשרות למצב את המודעות האלו גם באתרי אינטרנט שיש להם שטחי פרסום לאדוורדס.

למעשה הכלי הזה מאפשר לנהל קמפיין פרסום תוך שימו שבמודעות שונות, עם שליטה על תקציב הפרסום ועם האפשרות לבחון את יעילות הפרסום.

עם גוגל אדוורדס ניתן לקבוע תקציב לקמפיין הפרסום שינוצל לפי מספר ההקלקות על המודעה שלכם. היתרונות הבולטים הם כאמור ההופעה בראש תוצאות החיפוש, העדפת גוגל את המפרסמים דרך אדוורדס לעומת אתרים שקודמו באופן אורגני וכאמור, מובטחים לכם ארבע תוצאות חיפו שלמודעות הממונות. הדבר מקבל אפילו משנה חשיבות למשתמשי מחשבים ניידים שם כדי לראות את כל עמוד תוצאות החיפוש יש לגלול אותו עד למטה.

יתרון בולט נוסף הוא היכולת למקד את הפרסום באינטרנט לפי קהל היעד הרצוי לכם, למשל לפי מגזר, מיקום, גיל וכדומה, כל זאת כשבאפשרותכם להגדיר את תקציב הפרסום מראש, אפילו ברמה יומית אם תרצו ולבחור את הסכום אותו תרצו להשקיע בכל קבוצת מודעות, אחרי שנבחנה האפקטיביות שלהן באמצעות כלי המדידה שמספק גוגל כדי לאמוד את ביצועי הקמפיין. כלי מדידה אלו כוללים את מספר ההקלקות על המודעה, ומשתנים נוספים.

  • רימרקטינג ( Remarketing )- כלי זה הוא יעיל ביותר מאחר והוא מאפשר פרסום אינטנסיבי הפונה באופן ישיר לגולשים שכבר ביקרו באתר. משמעות הדבר היא שבאפשרותכם לייצר פרסום ממוקד הפונה ללקוחות שהביעו התעניינות או רכשו בעבר מוצר או שירות שלכם.

יחס ההמרה של כלי זה הוא גבוה מאד וגוגל מאפשר שימו שבקוד מעקב שיפנה לאותו מאגר לקוחות פוטנציאלי וממוקד, באתרים בהם הם גולשים ותוך שימוש במילות חיפוש רלוונטיות.

  • יוטיוב (YouTube)- מדובר באתר הווידאו המוביל והגדול בעולם. זהו כלי שהולך וצובר תאוצה ורק בישראל יש בו מעל שלושה מליון משתמשים. בכלי הזה ניתן למקד את מודעות הפרסום בדיוק רב מאד, לפי קהל היעד ותחומי עניין, למשל, סרטונים על בעלי חיים יתאימו לפרסום של חנויות מזון לכלבים וחתולים וכדומה.

באמצעות היוטיוב ניתן לייצר העדפה של הגולש למוצר שלכם בסביבה תחרותית ולגרום להבאת הגולשים לאתר שלכם אחרי שתפו בסרטון ביו טיוב.

ניתן לבחור בסוגים שונים של מודעות פרסום, למשל מודעה שתופיע כשהמשתמש יחפש תוצאות סרטונים בתוך היוטיוב,( In Search ), דומה לחיפוש קונבנציונלי בגוגל, או מודעות "In Display", שהן מודעות שיופיעו לצד סרטונים רלוונטיים או בתוך הסרטון עצמו, צורת פרסום אפקטיבית שמשלבת עלות סבירה לבין כמות הקלקות רלוונטיות, מודעות שמופיעות בתוך הסרטונים לפני הצפייה בהם ובהן יכול המשתמש לבחור אם לצפות במודעת הפרסום או בסרטון שבחר (in Slate) וכדומה.

ברוב סוגי המודעות ביוטיוב, אם משתמש צפה בהן עד הסוף או לפחות 30 שניות, יתבצע התשלום עבורן.

לסיכום, פרסום מקצועי בגוגל מביא תוצאות יעילות יותר ובעיקר מוכחות של הצלחת קידום העסק שלכם. חשוב לזכור שאם בעבר הספיק פרסום או קידום אורגני והכנסת מילות מפתח שיבטיחו את נוכחות העסק שלכם במנוע החיפוש, הרי שהיום, עם התפתחות החידושים בכלי הפרסום והתרחבות השימוש במדיה הדיגיטלית, חשוב להיות כל הזמן עם יד על הדופק ולחפש את כלי הפרסום, גם הממומנים, הטובים ביותר עבורכם.






הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il