משה נוסבאום
משה נוסבאוםפלאש 90

דב קלמנוביץ', המשנה לראש העיר ירושלים והפצוע הראשון של האינתיפאדה הראשונה, סיפר בדף הפייסבוק שלו כי כתב הפלילים של חדשות 2, משה נוסבאום, נפצע מבקבוק תבערה בעת ששירת כקצין בצה''ל.

"לא הרבה יודעים אבל משה נוסבאום, כתב חברת החדשות, נפצע מבקבוק תבערה בתחילת האינתיפאדה כשהיה קצין בגזרת ישוב דולב שבחבל בנימין", סיפר קלמנוביץ'.

''שכבנו יחד באותה תקופה במחלקת השיקום שבבית החולים הר הצופים. גם אני חשתי פגוע כשראש הממשלה לעג לו, וטוב עשה כשהתנצל. חכמים היזהרו בדבריכם, קל וחומר כשאתם מדברים על קצין לוחם שגם נפצע בעת שהגן על המדינה", הוסיף קלמנוביץ'.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר בשבוע שעבר לכתב חדשות 2 הוותיק משה נוסבאום, והתנצל על החיקוי שעשה לנוסבאום במהלך נאומו בפני חברי הליכוד בכפר המכביה.

נוסבאום, אשר סיפר על ההתנצלות בראיון לגלי צה"ל, השיב לראש הממשלה כי לא נפגע וכי הוא מעריך את השיחה הטלפונית.

נזכיר כי החיקוי נעשה במהלך התייחסותו של נתניהו להמלצות המשטרה הצפויות בחקירות המתנהלות בעניינו תוך מספר חודשים.

ראש הממשלה אמר לנוכחים, "עכשיו הם מנסים לבנות מתח, 'מה יהיה עם ההמלצות?'. אז אני הולך לעשות לכם ספוילר. בעוד שבועות בודדים ישבו באולפני הטלויזיה כתבים ופרשנים והם יפתחו את מהדורת החדשות בכותרות מפוצצות: 'המלצות חמורות ביותר, יש לומר חמורות מאוד. רוצה לומר, מן החמורות שידעה המדינה'.

"אתם בטח שואלים את עצמכם איך אני יודע את זה. כבר בינואר לפני כמעט שנה הודלף 'המשטרה תמליץ להגיש כתב אישום נגד נתניהו'. יש עיתונות טובה. הם ידעו כבר לפני שנה, רק כמה ימים אחריי שנפתחה החקירה. אז יש לי שאלה, בשביל מה היה צריך עוד חמש חקירות? בשביל מה היה צריך עוד שנה? בזבוז זמן, בזבוז כספי ציבור. אז יהיו המלצות, אז מה", הוסיף נתניהו.

נתניהו סיפר לנוכחים, "הנה עובדה שספק אם אתם או הציבור יודע. רוב רובן של המלצות המשטרה נגמרות בלא כלום. יותר מ-60% מהמלצות המשטרה מושלכות לפח. יותר מ-60% לא מגיעות לכתב אישום. מדובר בהמלצות על אלפי אזרחים מן השורה ובאינספור אנשי ציבור, שרים, חברי כנסת. זה מתחיל בכותרות מפוצצות ורוב הפעמים זה נגמר בלא כלום".