הרב דוד פנדל

לתמיכה בישיבת ההסדר שדרות לחצו כאן

בישיבת ההסדר בשדרות מקיימים בימים מבצע גיוס תרומות לטובת השלמת הקמפוס וראש הישיבה, הרב דוד פנדל, חוזר בראיון לערוץ 7 לתקופה בה הוקמה הישיבה.

"היה פה גרעין תורני משגשג של הרב רחמים ניסמי והקמנו ישיבה ביחד", מספר הרב פנדל, "הרבה כוחות. משם זה צמח להרבה ישיבות, הרבה תורה, הרבה עשייה והרבה מנהיגות".

הישיבה היום מתאפיינת בחיבור משמעותי מאוד לקהילה הסובבת אותה, לשאלה האם זה היה הרעיון מתחילה משיב הרב פנדל, "זה היה ברור. קיבלתי מבית אבא שתורה באמצע עיר היא תורה מאירה ותורה מחוברת וקשורה".

"בחורי הישיבה הם מהדרום, מהמרכז ומהצפון אבל הם מרגישים פה בבית. הם לומדים עם החבר'ה מהבית-ספר מהישיבות ובתי כנסת יש הרבה מעורבות, הרבה קהילתיות והרבה עשייה", מוסיף הרב פנדל.

כשאנחנו מדברים על שדרות אנחנו כמובן לא יכולים להתעלם מהכותרות רגעי מתיחות לפעמים מצב ביטחוני לא פשוט מה זה עושה לישיבה?

"לא יעזור להם. הפלסטינאים ניסו להפוך את המקום הזה לעיר רפאים ואנחנו עושים את זה לעיר שוקקת תורה. הם ניסו להרוס אבל הם לא עומדים בקצב של הבנייה. הם ניסו להרוס את הרוח אבל אי אפשר זה רוח לא שבירה, רוח של ככל יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ. הם שולחים קאסם, עוד קומה. מנסים לעשות טרור וכל העיר משגשגת ובונה עוד ועוד תורה וציונות".

הרב פנדל מספר על בחיוך גדול על "העזרה" של המחבלים מעזה בפיתוח הישיבה. "בהתחלה היו קרוואנים ואני חשבתי שככה הישיבה תישאר, זה היה יפה, אבל הפלסטינאים אמרו 'אתם חייבים לבנות משהו קבוע משהו מוצק' וברוך השם זכינו לבית מדרש לפנימיות ולמקום תורה לדורי דורות בעזרת השם.

יש התרגשות בלראות את התלמידים עוצרים לרגע מרימים טלפון ומגייסים ומתגייסים?

"היופי זה להסתכל בבית מדרש. בית מדרש הומה אנשים לומדים וזה העיקר עצם זה שכולם מתגייסים זה מראה שיש חיבור וכולם קשורים וכנראה המצווה הזאת צריכה להיעשות על ידי כולם ממש כמו בניית המשכן 'איש אשר ידבנו ליבו' וכולם מביאים. יש אווירה של שמחה ותכונה שהנה מקימים מקדש בישראל משהו גדול ומשהו לדורי דורות בעזרת השם".

"אנחנו פונים לציבור קודם כל לבוא לבקר פה. אתם תאהבו מה שאתם רואים פה. הרבה תורה, הרבה שמחה, הרבה בנייה והרבה ציונות".

"כל אחד שיתרום זו הברכה. אנחנו הבאנו הרבה תרומות אנחנו חייבים את התרומה שלכם על מנת לבנות פה בניין עדי עד. כל אחד תורם משהו ומתרים. 'גדול המעשה יותר מן העושה' זו מצוה שאי אפשר לעשות לבד וכנראה המבנה הזה יהיה כלול הרבה כוונות של קדושה של ציבור והציבור הם אלה שיוצקים את הבטון את התוכן ואת הקדושה לבניין הזה בעזרת השם".

לתמיכה בישיבת ההסדר שדרות לחצו כאן