ריבלין
ריבליןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

נשיא המדינה ראובן ריבלין מבהיר הבוקר (רביעי) כי לא קרא לציבור להשתתף בהפגנות השמאל ברוטשילד.

''לא קראתי ולא יעלה על דעתי לקרוא לאזרחי ישראל להצטרף להפגנה זאת או אחרת והדבר לא יעלה על הדעת. אין אלא להצטער שבעת הרגישה הזאת השתמשו בדבריי מחוץ להקשרם על מנת להוסיף שמן למהדורה", אמר ריבלין.

הנשיא הוסיף כי "אנו מצויים בעת רגישה. בעת הזאת שומה על כולנו, בפרט מנהיגי הציבור, לבחור בקפידה את מילותינו, לבל יעשה בהן שימוש לרעה או ייגרם מהם חלילה נזק".

אתמול, נזכיר, אמר הנשיא בכנס לאוטמן כי "הרשתות החברתיות הן דבר נפלא, הן מעניקות לנו קול במרחב הציבורי. יש לנו כמה הוכחתו נפלאות להשפעת הרשתות החברתיות על המציאות", המשיך הנשיא, "מחאת קיץ 2011, ההפגנות נגד ובעד של החודשים האחרונים, שעברו באחרונה מהכיכר בפתח תקווה לתל אביב, ומשם לכיכרות נוספות, וקמפיין MeToo החשוב כל כך.

''אבל שימו לב, שכל הדוגמאות הללו עברו ממילים למעשים. יצאו מהמסך ותפסו אחיזה גם בחיים הממשיים", ציין ריבלין.

הנשיא המשיך ואמר בכנס לאוטמן כי "גורן, הבימה, ספרא, רחבת הסינמטק במרכז הכרמל, כיכר קניון הנגב בבאר שבע", מנה ריבלין. "אין תחליף לכיכר העיר האמיתית. עלינו לגדל דור שיזכור שדמוקרטיה אמיתית יכולה להתחיל ברשת, אבל היא לעולם לא תחליף את הצורך וההכרח לקחת חלק ממשי בהכרעות, בוויכוחים ובעשייה אזרחית".

דבריו של ריבלין עוררו ביקורת נגדו מימין. אשת התקשורת עירית לינור אמרה בגלי צה''ל כי ''רובי ריבלין קורא לאזרחי ישראל לצאת להפגנות לנוכח המצב הנורא במדינה. אין שום מצב נורא במדינה''.

לינור הזדעקה: ''כבוד נשיא המדינה קורא למרי אזרחי נגד ממשלה נבחרת ושאנשים ילכו לזעוק בכיכרות כי המצב פה בלתי נסבל?''.

לינור ענתה לריבלין, ''אני אגיד לך מה בלתי נסבל אדוני הנשיא, שאתה לא שחקן פוליטי ובתור פוליטיקאי היית תמיד פוליטיקאי כושל ביותר.

''הדבר היחיד שהצלחת להגיע אליו זה משרת שר זוטרה, ובתור נשיא וסמל ישראלי אתה קורא לאזרחי ישראל לצאת לרחובות? על מה? חתיכת חצוף! מי אתה? יש קלפי! רובי ריבלין לא הצליח לראות את הצד המצליח של הקלפי מרוב שהוא כושל, תתבייש!''.