עופר שלח
עופר שלחצילום: הדס פרוש, פלאש 90

במסגרת המאבק של מפלגת ׳יש עתיד׳ בחוק המרכולים, פנו גורמים במפלגה ליועץ המשפטי של ועדת הפנים במטרה לבחון את השפעת החוק על עסקים נוספים מלבד מרכולים.

בבדיקה מעמיקה התגלה כי מלבד המרכולים שיחוייבו לסגור את שעריהם בשבת, גם חנויות הנוחות בכל תחנות הדלק ברחבי הארץ, למרות שאינן נמצאים במרכזי הערים, יחוייבו לסגור את החנויות עם כניסת השבת ועד צאתה.

ח״כ עפר שלח, יו''ר סיעת יש עתיד, אמר כי ''כפי שאמרנו מראש, חוק המרכולים והכניעה של נתניהו לחרדים רק יגבירו מתחים ומחלוקות, ויגרמו להקצנה בשני הצדדים. נתניהו וליצמן חצו קווים אדומים, ועכשיו ברורה לכולם הפגיעה בכל אזרח. התוצאה תהיה יותר חילול שבת ויותר הקצנה''.

ח״כ מיקי לוי (יש עתיד) אמר כי ״המסכה שוב הוסרה מעל פניה של הקואליציה הזו - קואליציית השבת שפוגעת בסטטוס קוו ובציבור. חנויות הנוחות בתחנות הדלק - אינן במרכזי ערים, אינן פוגעות בשומרי השבת ובמסורת ורובן נמצאות על דרכים ראשיות, בעיקר בפריפריה הדרומית והצפונית''.

לדברי ח"כ לוי, ''קואליציית השבת ממשיכה לדרוס את הציבור ולייצר פה ישראל אחרת - חרדית, אנטי ליברלית ודורסנית. למי מפריע שאנשים שעבדו כל השבוע ורוצים לטייל בשבת עוצרים בדרך לשתות קפה ולקנות כריך?זהו לא פחות מחטף ושוד לאור היום.

''הנחתי את הצוות שלי לכתוב לחוק האיום הזה הסתייגויות רבות ואני מתכוון להוביל מערכת פיליבסטר ארוכה לעצירת החוק האיום הזה״, הבהיר לוי.