מינקה ושקד
מינקה ושקדצילום: יוסי זליגר

בהשתתפות מאות אורחים התקיימה בכפר המכביה הועידה העשירית של "אמונה - תנועת האישה הדתית לאומית", בכותרת: "אמונה אחת - דורות רבים. לוקחות אחריות".

בוועידה השתתפו שרת המשפטים איילת שקד, חברי הכנסת מועלם וסלומינסקי מהבית היהודי, סגן ראש העיר רמת גן, אביהוא בן משה, ליאורה מינקה, נשיאת "אמונה", דוד הדרי, מנכ"ל "אמונה", ראשות וראשי ארגוני נשים וארגונים חברתיים ועוד.

מינקה אמרה באירוע, "אמונה היא שילוב מאתגר של דורות. בית לנשים דתיות בנות כל הגילים, למדניות ונשות הלכה, עם קוראות בצאנה וראינה. נשות עסקים עם עקרות בית. אנחנו זרוע ביצועית רבת פוטנציאל, פלטפורמה ארגונית להשפעה על דמות החברה בישראל ועל ערכים , ברוח הציונות הדתית. אמונה מייצגת ברוח ובעשייה לקיחת אחריות.

בחינה של צרכים משתנים, קול רם וברור משולב עם עשייה. נטילת יוזמה, הובלה, ראייה קדימה, תכנון לטווח ארוך עם יכולת לגמישות ולספונטניות. כך בתוך התנועה, כך בהובלת קואליציות לקידום נושאים מהותיים, וכך בין ארגוני הנשים וארגונים חברתיים. אנחנו לא נמנות על הציניקנים היושבים בסלון ומצקצקים בלשונם במפגשי קוטריי ובטוקבקים בעולם הווירטואלי. אנחנו לוקחות אחריות"!

שרת המשפטים איילת שקד אמרה בועידה, "אמונה היא ארגון עוצמתי ופורץ דרך, המשפיע גם דרך הכנסת וחברות הכנסת על מדיניות והצעות חוק".

בהתייחסה לשילוב בנות דתיות בצבא אמרה שקד, "האחוזים עולים משנה לשנה. מחצית מבוגרות י"ב פונות לשירות צבאי משמעותי. אכ"א ותומכ"א גומרים את ההלל על הבנות הדתיות המשרתות ורואים חשיבות גם בשמירת אורח החיים הדתי שלהן בצבא. צה"ל פתח בפני הבנות הדתיות את הדלתות ליחידות העילית ונשים נמצאות בכל מקום ובכל עמדה. בשירותי בגולני הכרתי את החבר'ה מהציונות הדתית וזה אפשר לי בהמשך להרגיש בבית בבית היהודי".

שקד הוסיפה, "בשנים האחרונות רואים גם השתתפות גדולה של נשים בפוליטיקה. אני לא נתקלתי בתקרת הזכוכית. הדבר היחיד שיש לטפל בו הוא ההבדלים ברמות השכר בין גברים לנשים. אנחנו צריכות לדרוש ולקבל את מה שמגיע לנו. לשם צריך לשאוף".