זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כתב אישום הוגש נגד המחבל יאסין אבו אלקרעה שביצע את פיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים בו נפצע המאבטח אשר אלמליח באורח קשה מאוד.

המחבל, תושב הכפר ואדי פרעה הסמוך לשכם, שהה באופן בלתי חוקי בישראל, תוך ניצול היתר כניסה למרחב התפר, שהונפק לו, לצורך מעבר גדר ההפרדה לצרכי חקלאות.

על פי כתב האישום, לאחר הצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדבר הכרה בירושלים כבירת ישראל החליט המחבל לרצוח כמה שיותר יהודים בירושלים, להיהרג במהלך האירוע ולהפוך ל"שהיד" וזאת, לשיטתו, כדי להגן על ירושלים ועל מסגד אלאקצא.

בלילה שלפני הפיגוע העלה המחבל לעמוד הפייסבוק שלו פוסט בשפה הערבית, שאת עיקרו זכר מלימודיו בבית הספר, "למען אלוהים קמנו, שואפים להניף את הדגל, להחזיר לדת את תפארתה, להחזיר לאלאקצה את תפארתו, שדמנו ישפך. דמנו זול למען המולדת וירושלים ואלאקצה".

בבוקר סמוך לשעה 8:00, לאחר שהקיץ משנתו ונפרד טלפונית ממקורביו, רכש הנאשם מחנות כלי בית בכפר ברטעה סכין מטבח שאורך להבה 11 ס"מ, שבאמצעותה יבצע את פיגוע הדקירה.

כשהוא מצויד בסכין, אותה הסליק בחלקו הפנימי של המעיל אשר לבש, וכשהוא מנצל את היתר הכניסה למרחב התפר אשר החזיק, הגיע לתחנה המרכזית בחדרה וברר כיצד להגיע לירושלים, וזאת כדי להוציא את הפיגוע אל הפועל. המחבל עלה על מונית 'ספיישל' לירושלים וביקש מהנהג להורידו בתחנה המרכזית בירושלים בתואנת שווא כי מעסיקו אמור לבוא ולאוספו משם.

במהלך הנסיעה לירושלים, כתב המחבל בערבית ושמר במכשיר הטלפון הנייד שלו "צוואה" שאת נוסחהּ זכר מספרי הלימוד בבית הספר התיכון, ואשר התכוון לפרסמה בפייסבוק בסמוך לפני פיגוע הדקירה, "אחי אוי אחי, מצווה עליך את אבא ואמא, ואוי לך אחותי אם תדאגי אחריי. למען המולדת הקרבתי בדמי, הכל למענך יא פלסטין".

כשירד המחבל מהמונית ניגש לשער הכניסה אל התחנה המרכזית אך התבקש על ידי מאבטחת במקום להציג תעודה מזהה.

המחבל הציג את תעודת הזהות שלו ואת היתר הכניסה למרחב התפר אשר החזיק ברשותו. בזמן שהמאבטחת בדקה את מסמכיו של המחבל, הצטרפו אליה שני מאבטחים נוספים, אשר בדקו גם הם את המסמכים.

תוך כדי כך, התבקש המחבל על ידי אחד המאבטחים להתלוות אליו ולעבור דרך המגנומטר בכניסה לתחנה המרכזית. הואיל והמגנומטר צפצף, הוציא המחבל פעם אחר פעם חפצי מתכת אשר החזיק על גופו, פרט לסכין.

משכך המשיך המגנומטר לצפצף כל אימת שהמחבל עבר דרכו. תוך שכך, הגיע אשר אלמליח, אחראי האבטחה במקום ונעמד סמוך למגנומטר, ליד המאבטח והמחבל והחל לבדוק בעצמו את אישור הכניסה.

לאחר שהתבקש המחבל להוריד את המעיל ולעבור שוב דרך המגנומטר, החליט לבצע את פיגוע הדקירה בו במקום. הוא שלף ממעילו את הסכין ונעץ אותה בעוצמה בחזהו של אשר אלמליח, אותו זיהה כיהודי.

פיגוע דקירה בכניסה לתחנה המרכזיתדוברות המשטרה

כתוצאה מדקירת הסכין, נגרם למאבטח פצע דקירה בחזה ימני קדמי, וחתכים נוספים. המאבטח הובהל לבית החולים שערי צדק שם הוכנס מיידית לחדר ניתוח, הקרע נתפר, הדימום נוקז והוא הועבר מורדם ומונשם לטיפול נמרץ, ונזקק לטיפול רפואי אינטנסיבי מאז, בהיותו נתון בסכנת חיים.

"פיגוע זה מדגיש את ההסתה הקשה לה חשופים הפלסטינים באיו"ש, ואת השפעת החומר הנלמד בבתי הספר ברש"פ, כגורם מדרבן ומעורר השראה לפיגועי טרור נגד ישראלים", נמסר מהשב"כ.