תחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס

מפעל הפיס קיים השבוע את טקס הענקת הפרסים בתחרות החיבורים התורניים שמתקיימת זו השנה החמישית לזכרו של השר אורי אורבך ז''ל, יוזם התחרות.

התחרות התקיימה בנושא ירושלים, לרגל חמישים שנים לאיחוד העיר במלחמת ששת הימים.

בטקס השבוע השתתפו יו"ר מפעל הפיס האלוף במיל' עוזי דיין, הרב יעקב שפירא, הרב יעקב אריאל, הרב מרדכי גרינברג, הרב חיים סבתו, הרב יגאל לרר, הרב רא"ם הכהן, בני משפחתו של אורי אורבך ז''ל ומכובדים נוספים.

הרב משה ז'אן מבאר-שבע שלאחרונה אף הוסמך לדיינות, "קטף" את המקום הראשון בתחרות וזכה בפרס כספי בסך 25,000 ש''ח.

אחד-עשר זוכים נוספים קיבלו תשורה כספית ושוברים לקניית ספרי-קודש: הרב אהרון אנקרי, הרב שמחה טייטלבוים, הרב אלדד גבאי, הרב טל אפרים חיימוביץ, הרב דוד שטרן, הרב יצחק שעיו, הרב זיו מוסייל, הרב אביעד וייץ, הרב משה חדאד, הרב יונתן פז והרב דניאל אלקלעי.

יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין אמר "אני רואה חשיבות עצומה בשמירה על המשך לימוד התורה שמייחד את העם היהודי, זאת גאווה גדולה עבור הפיס שעד היום נכתבו כ–8,300 חיבורים תורניים על ידי אברכים ובני תורה חרדים ודתיים לאומיים.

''בשביל דברים כאלה אני נמצא במפעל הפיס, עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר – אנחנו תומכים ומאושרים!", הדגיש דיין.

אלמנתו של השר אורי אורבך ז''ל, מיכל אורבך, העניקה יחד עם יו"ר מפעל הפיס את הפרס הראשון בתחרות, שנקרא על שמו של אורי ז"ל. היא אמרה לערוץ 7 כי המשך קיום המיזמים של אורבך הוא הדרך הנכונה ביותר בעיניה להנצחתו, ובמיוחד תחרות החיבורים התורניים, שאורבך ראה בה דרך לעודד את העוסקים בתורה, להרבות בלימודה.