שמעון ריקלין
שמעון ריקליןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

סרט מומלץ:

המטריקס. עוסק בשאלה הגדולה שמנקרת בשקט בראשו של כל אדם: מה אנחנו עושים פה? מה המטרה של כל זה? לא שיש תשובה, אבל מדהים לראות שכל דבר שהאדם מדמיין קורה בסוף. אני לא מצליח לתרגם לעצמי מה זה בעצם אומר על המציאות שלנו.

דמות ספרותית שהיא מקור השראה בשבילך:

גיבוריה של איין ראנד ב'מרד הנפילים' ו'כמעין המתגבר', ששרים שיר הלל לרוחו השגיבה והפוטנציאל העצום שיש בכל אדם.

שלושה שירים עבריים מועדפים:

בתור נגן חובב ומעריץ מושבע של סוגי מוזיקה שונים, שלושה שירים זה אכזרי. יש הבדל בין שיר בלי מנגינה, או רק המנגינה, או לפעמים החיבור עושה פתאום משהו חדש. שירים שמרגשים אותי, בתור התחלה, הם "גבעת התחמושת", "ליל חניה" ו"אנא בכוח". אין לי ספק שהשניים האחרונים נכתבו והולחנו עם השראה נבואית. כמובן יש עוד הרבה.

קבוצת ווטסאפ מעניינת שאתה חבר בה:

"ביט, אית'ר וחיות אחרות" - קבוצה שעוסקת במטבעות ממוחשבים, עם אנשים שמתעסקים בתחום המרתק שנמצא רק בראשיתו, ושלהערכתי ישנה את העולם של המטבעות המבוזרים.

מה מצחיק אותך?

מצבים, אנשים, אני. הכול מצחיק אם רק שמים לב, והחוכמה הגדולה היא לשים את הכול בפרופורציה, במיוחד את עצמנו.

לאן היית מפנה תקציב של מיליון דולר בתחום התרבות?

הייתי מפנה לתיקון המצב בפריפריה, שיכולה להיות היום לצערי כמעט כל מקום מחוץ לתל אביב. יש תרבות אחרת, ובמשך שנים לא השקיעו בה כי היא לא נדחפה על ידי האנשים הנכונים, וחבל.

מישהו שאתה מקפיד לעקוב אחריו בפייסבוק:

ממליץ לכולם לעקוב אחרי אדם גולד. תקבלו טעימה איך פקידים מתחום המשפט עשו פה הפיכה, ולצערי נעשה עד כה מעט מאוד כדי לשנות את זה.

מי המנהיג הציוני האולטימטיבי שנותן לך השראה?

יצחק שמיר. הוא לא ביקש מחיאות כפיים מהברנז'ה והלך עם האמת שלו אפילו במחיר הפלתו. מלגלגיו הביאו את אוסלו והוכיחו כמה הוא צדק. כמה הוא פעל לטובת עם ישראל מבלי להתחשב בעצמו.

קולגה תקשורתית מוערכת:

אראל סג"ל שאני אוהב כאח. הוא משמש פה לכל כך הרבה אנשים שלא מצאו ביטוי בתקשורת הרגילה. הוא ידען וחכם, כותב נהדר ואוהב אדם, וזכיתי להיות לצידו בתוכניות שונות. יש מצב שבלעדיו לא הייתי בכלל בתקשורת, וגם איתו אני שואל את עצמי מתי אני הולך.

את מי היית רוצה לראיין ומה היית שואל אותו?

משה רבנו. הייתי שואל אותו על המפגש עם אלוקים. מה ראה. מה שמע. אלוקים כל כך נוכח פה וכה מעט זכו לקרבה כזו.