בית המחבל
בית המחבלצילום: רויטרס

דן לנדאו, אביה של מיכל סלומון שבעלה אלעד הי"ד נרצח בפיגוע בנווה צוף יחד עם אביו יוסי ואחותו חיה הי"ד, מגיב להתנגדות המדינה להריסתו המלאה של בית המחבל ולתמיכתה רק בהרס הקומה הראשונה.

עמדת המדינה הוגשה לבג''ץ בעקבות עתירה של בני משפחת סלומון, המבקשים להרוס את בית המחבל כולו לאור העובדה שחמישה מבני משפחתו של המחבל הורשעו באי מניעת הפיגוע.

"הריסת בתים ופעולות ענישה אחרות (כמו שלילת תושבות) הינם אמצעים שאנשי מקצוע הכריזו כבעלי כוח הרתעה משמעותיים", אמר לנדאו. ''מזעזע לחשוב שיש המוכנים לוותר על אמצעי ההרתעה הללו ולקבל סיכון להתרחשות של האסונות הנוראיים שאנחנו והרבה בתים בארץ חוו".

לדבריו, הריסת בית המחבל תהווה צעד מרתיע למשפחות שיעדיפו לעצור את המחבל הבא מחשש לבתיהן, ''והיא מהווה צעד מציל חיים משמעותי. השארת הבית על תילו היא פגיעה נוספת במשפחת סלומון וסבל נוסף על כל הסבל שכבר קיים", הדגיש דן לנדאו.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מייצג את משפחת סלומון בעתירה מסר כי "לאורך השנים, לאור עתירות חוזרות ונשנות של ארגונים המסייעים למחבלים ומשפחותיהם, בג"ץ הגביל מאד את כלי ההרתעה והמלחמה בטרור.

"למרות זאת בג"ץ קובע במספר עתירות כי עוצמת והיקף הרס הבית מושפעות מעוצמת וחומרת הפיגוע. אין ספק שהרצח בחלמיש-נווה צוף, הוא מהפיגועים הקשים שידענו והיה על המדינה להרוס את כל בית המשפחה ולא להסתתר מאחורי טענות קלושות של ניתוק זיקה.

"קיוונו שנציגי המדינה יעמדו לצידנו בבג"ץ נגד הפגיעה בכוח ההרתעה אך לצערנו בתגובת המדינה יש כניעה קשה למגמה של סירוס ההרתעה במלחמה בטרור. בשם קורבנת הטרור ואזרחי המדינה נמשיך לפעול לחיזוק כוחו של צה"ל מול הטרור גם בזירה של בג"ץ", הבטיח עו"ד בלייכר.