זירת פיגוע
זירת פיגועצילום: ערוץ 7

נחמן ורוחמה קליימן, תושבי נוה צוף, שכלו את בתם אסתר הי"ד בפיגוע שאירע לפני 16 שנה.

אסתר בת ה-23 יצאה מביתה לעבודה עם ילדים עם צרכים מיוחדים בעפרה. היא עלתה על אוטובוס אגד ממוגן, סמוך ליישוב עטרת פתחו מחבלים בירי לעבר האוטובוס, כדור בודד הצליח לחדור לתוך האוטובוס דרך החלונות העליונים ולפגוע בראשה של אסתר שנהרגה במקום.

בשיחה עם ערוץ 7, האב השכול מקווה שחוק עונש מוות למחבלים יתקבל בכנסת, "זה כואב לי כל יום לחשוב שארבעת המחבלים שרצחו את הבת שלי ויהודים נוספים יושבים היום בתנאים טובים בכלא ולומדים באוניברסיטה. הם חיים בתנאים בלתי רגלים".

קליימן, אזרח ארה"ב, משוכנע שאם באמריקה מוציאים להורג - גם ישראל יכולה, "צריכים להוציא להורג אנשים שרצחו חפים מפשע, זה עוול שמחזיקים את כולם בבתי כלא ועוד משלמים להם משכורות ברשות הפלסטינית.

אסתר קליימן הי"ד
אסתר קליימן הי"דצילום: באדיבות המשפחה

''מדינת ישראל למעשה מסייעת למנגנון הרצח להימשך כי המשכורות האלה עוברות למשפחות המחבלים ומסייעות לגדל דור מחבלים נוסף. עדיף שהם יוצאו להורג במקום לשבת בבתי כלא בתנאים של בתי מלון. כאב שכול זה היה מאוד מקל עלי אם הם היו מתים ואני מאמין שזה גם ירתיע את המחבלים הבאים בתור".

קליימן מנהל כבר כמה שנים מערכה משפטית נוספת בבית משפט פדרלי בוושינגטון נגד הרשות הפלשתינית בדרישה לקבל מהם פיצויים, "נציגים של בית המשפט הפדרלי כבר הגיעו לכאן לפני שלוש שנים וחקרו את המחבלים. אנחנו עדיין ממתינים לתשובה מבית המשפט העליון בארה"ב.

''אני חושב שהגיע הזמן שגם בישראל נפסיק להיות רחמנים על מחבלים אלא רחמנים על עצמנו ונוציא להורג את המחבלים לאחר משפט. ואני גם מודיע שאם הייתי רואה את השם של המחבלים האלה באחת מעסקאות שחרור המחבלים הייתי פונה לקבל סיוע מהרשויות בארה"ב כנגד השחרור", סיפר קליימן.