שבח שטרן
שבח שטרןיוני קמפינסקי

ביום ראשון הקרוב יתכנס מרכז הליכוד להצבעה על הצעת החלטה בעד ריבונות ישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.

בכינוס שזומן בעקבות גיוס 900 חתימות של חברי מרכז, יצביעו על הצעת החלטה הקוראת לכל נבחרי הליכוד לפעול להחלת הריבונות והחוק הישראלי בכל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון ובקעת הירדן.

יו"ר המטה הלאומי בליכוד, שבח שטרן, משוכנע שמי שיגיע להצבעה יזכור זאת עוד שנים רבות, "זו החלטה היסטורית וכל מי שיהיה שותף להחלטה הזאת, יזכור את הנוכחות שלו בהצבעה הזאת הרבה שנים אחר כך''.

בשיחה עם ערוץ 7 אומר שטרן, ''אנחנו מצפים שההצעה תעבור ברוב גדול, יש תמיכה מאוד גדולה ברעיון הזה וההחלטה שתתקבל תחייב את נבחרי הליכוד. זה אמנם לא חוק של הכנסת אבל מה שיתקבל במרכז הליכוד שהוא הגוף העליון של המפלגה,יחייב את מצע הליכוד.

''אני מניח שתהליכים לוקחים זמן אבל זאת התחלה של דרך שאנו הולכים בה שנים רבות בהתיישבות. גם אני אישית כשעליתי לפני ארבעים שנה לשילה, עלינו תשע משפחות וכמה רווקים. היום ברוך ה' בגוש שילה יש עשרת אלפים נפשות ויותר".

לדבריו, "יש אנשים שעוסקים בנושאים לא רלוונטיים לעתיד המדינה הציונות והיהדות, ויש כאלה שעוסקים בכתיבת ההיסטוריה. יש אנשים בהתיישבות ובמערכת הפוליטית שכותבים את ההיסטוריה, ואחרים שכותבים בעיתונים דברים שבעוד כמה חודשים לא יעטפו בזה דגים".

שטרן מקווה שכל חקירות ראש הממשלה יסתיימו בלא כלום, "אנחנו לא יודעים מה האמת אבל לפחות כרגע כפי שזה נראה יש פה הרבה דברים שהם עורבא פרח, ואנחנו מקווים שזה יהיה גורלן של כל החקירות. ראש הממשלה גם אם כותבים עליו דברים בעיתונים הוא עדיין חף מפשע".

"כרגע נתניהו מנהיג הליכוד והוא מנהיג של מפלגות הימין, ואני תומך בזה שהוא צריך לסיים את הקדנציה שמסתיימת ב-2019. לגבי ההמשך - מעשיו יקרבוהו ומעשיו ירחיקוהו, כל עוד הוא הולך בדרך הנכונה אנחנו תומכים בו, ואנחנו מקווים שהוא ימשיך ללכת בדרך הנכונה ואז נתמוך בו עוד הרבה שנים''.

שבח מזכיר כי לראש הממשלה יש הישגים חשובים בארץ ובעולם, ''יש התקדמות גם בנושא הבנייה בהתיישבות למרות שהיא לא מספקת".

הוא מקווה שראש הממשלה יגיע להצבעה במרכז הליכוד ביום ראשון הקרוב, "מדובר כאן בדיון בנושא אידיאולוגי, ומרכז הליכוד מתכנס לאחר כל כך הרבה זמן, ולכן אתפלא אם הוא לא יגיע. אני גם מניח שהוא יתקבל באהדה גדולה וגם אם הוא יגיד דברים שלא ינעמו לאוזני כולם, הוא יתקבל בתשואות".

שטרן מצהיר שלעולם לא ישתתף בהפגנות השמאל נגד השחיתות, "ההפגנות בפתח תקווה, רוטשילד וירושלים אלה הפגנות פוליטיות. אגב ההפגנות בפתח תקווה בעצם כשלו כי הם התחילו את ההפגנות כדי לדרבן את היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד נתניהו, והנה עברה כבר שנה והם לא הצליחו.

"זאת אומרת שהחקירה מתנהלת בקצב שהיועץ המשפטי לממשלה קבע. ההפגנות בירושלים נראות יותר כמו הפגנות של המפלגה שמנסה להקים בוגי יעלון שעזב את הליכוד", אומר יו"ר המטה הלאומי בליכוד.