בכותל המערבי: המוני יהודים מתפללים לגשם

אלפי יהודים, גברים ונשים, השתתפו אחר הצהריים (חמישי) בתפילת המונים לירידת גשמים שנערכה בכותל המערבי ביוזמת שר החקלאות אורי אריאל.

את התפילה מובילים הרבנים הראשיים לישראל הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, הרב שמואל אליהו, הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל רבינוביץ' והרב ישראל אריאל.

בתפילה השתתפו גם חקלאים מהצפון ומהדרום, נשיא התאחדות האיכרים בישראל דובי אמיתי, מזכ''ל תנועת המושבים ויו''ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור, מזכ״ל הקיבוץ הדתי אמיתי פורת ויו"ר תנועת 'אמנה' זאב חבר.

שר החקלאות אריאל אמר כי ''לאחר ארבע שנות בצורת ירדו עד כה מעט גשמים שהם פחות מהממוצע הרב שנתי והחורף הנוכחי מסתמן כשחון, אני שמח על הענות הציבור לקחת חלק בתפילה והביאו מטריות״.

״בשנה האחרונה פעלנו רבות כדי להיטיב עם מצבם של החקלאים בתחום המים, הורדנו את מחיר המים השפירים בכ- 20%, גיבשנו עם משרד המים והאנרגיה ויחד עם משרד האוצר מתווה שאומץ על ידי רשות המים, לפיו לא יהיה קיצוץ ללא פיצוי. ובמקביל משרד החקלאות פועל להשקיע בגידולים חוסכים במים והכוונת המים למטעים על פני גידולי שדה, תוך עידוד חקלאים לעבור לשימוש יעיל במים ונמשיך לעשות מאמצים כדי להטיב עם החקלאים", הוסיף השר.