סער בכנס ז'בוטינסקי למנהיגות

שר החינוך לשעבר ובכיר ''הליכוד'' גדעון סער השתתף היום (חמישי) בכנס ז'בוטינסקי למנהיגות במרכז החינוכי בהר הרצל בירושלים, שהתקיים ביוזמת תנועת בית"ר העולמית.

סער הזהיר מהקמת מדינה פלסטינית, "אין לנו אפשרות להסכים למדינה פלסטינית ביהודה ושומרון. הקמת מדינה פלסטינית תאפשר שליטה פלסטינית על הגבולות. דקה אחרי שתקום תהיה הצפת שטח של 'פליטים' מסוריה ושאר הארצות.

''מי יתקע לידינו שבתוכם לא יהיו קיצונים איסלאמיסטים שנשבעו לחסל את היישות הציונית? הגלגל הציוני ינוע לאחור. המפעל הציוני יחוסל", אמר סער.

הוא קרא ללמוד מדרכו של זאב ז'בוטינסקי ז''ל, "יריבינו הפוליטיים הם אחינו וגם אם הם טועים עלינו לכבד אותם ולאפשר דו שיח בינינו כפי שז'בוטינסקי כתב לסטבסקי - אין דבר נורא ביותר מקטטות בין יהודים. עליך להיות זהיר בכל מילה שעלולה לגרום לכך. אני ממליץ לכולנו לשמור כללים אלו- זה ההדר הבית''רי", אמר סער.

"צריך לזכור שיש לנו זכות על ארצנו ולא רק אינטרסים מדיניים ביטחוניים", הוסיף השר לשעבר. ''אלמנט הזכות נעלם מהשיח וזה פוגע בנו. אלו הן זכויות היסטוריות והכרות בין לאומיות. היאבקות על דבר שהוא שלך יצלח יותר ממאבק על משהו שאינו שלך אך מסיבות כאלו ואחרות אתה רוצה אותו.

''אם נדע לשמור ולתבוע את זכויותינו מול אויבינו ונעודד עליית יהודים ארצה, ואם נדע להכיל את הדעות השונות בתוכננו- אז קיומנו מובטח כאן", אמר גדעון סער.

מנכ"ל ההנהגה העולמית של בית"ר, עו"ד נריה מאיר, אמר בכנס כי "ז'בוטינסקי כתב שהעתיד הוא בנוער. הוא הסביר שקברניט לא יכול להשיט את ספינתו ללא מצפן. כך גם בהנהגה. הנהגה חייבת מצפן ערכי, ציוני ולאומי שיתן לה את הכח להוביל נכון.

''תפקידה של בית"ר הוא לבנות את המצפנים ואנו נכונים לאתגר", הדגיש מאיר. ''הכנס היום הוכיח שאפשר לדבר ימין ושמאל על ז'בוטינסקי ולהציג עמדות קטביות אך מתוך כיבוד האחר ובהדר בית''רי. זו קריאתנו להנהגה ולתקשורת".