ניר ברקת
ניר ברקתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש העיר ירושלים ניר ברקת פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרי הממשלה וחברי הכנסת בדרישה להתערבות מיידית במשבר התקציבי שמשרד האוצר כפה לטענתו על עיריית ירושלים.

ברקת כותב במכתבו כי משרד האוצר מתכחש באופן בוטה לסיכומים שהיו בשנת 2017 בחסות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ולא מעביר לעיריית ירושלים 105 מליון ש''ח כפי שהתחייב.

לדברי ברקת, התעלמות בוטה זו מההתחייבות שניתנה ועל בסיסה הוכן תקציב 2017, תכניס את עיריית ירושלים לגרעון על לא עוול בכפיה.

ראש העיר מזהיר כי במטרה למנוע את הגירעון תאלץ העירייה לבצע קיצוצים קשים וכואבים שיכללו פיטורי עובדים, הקפאת איוש משרות, הפחתת שעות לעובדים, הקפאת תמיכות לעמותות רווחה, נוער, ספורט ותרבות, קיצוץ נרחב בתקציבי המינהלים הקהילתיים והפעולות העירוניות.

בנוסף קיימת סכנת סגירה לפרויקט הצהרונים המוזלים בגני הילדים ובבתי הספר בשל היעדר תקצוב ממשלתי.

ברקת פונה לשרים, "אני מבקש מכם, ממי שירושלים עומדת בראש שמחתם, לגלות אחריות לאומית , לא להיגרר אחרי הוטו של שר האוצר לירושלים. בנוסף אני פונה וקורא לכם לפעול לתקצוב הולם לעיר לשנת 2018, תקצוב שיסיים את הקיפוח ויעלה את העיר על מסלול של טיפוח והמשך צמיחה. ירושלים זקוקה להתערבותכם בפתרון המשבר התקציבי, היום יותר מתמיד".