החזר מס
החזר מסiStock

אתם עובדים קשה, אפילו קשה מאוד. אתם גם משלמים מיסים ותמיד עומדים בהתחייבויות שלכם.

אלא שבתוך כל זה אתם עשויים לפספס את ההזדמנות לקבל החזר מס משמעותי. ההחזר הזה עשוי להגיע לכמה מאות או אלפי שקלים, ולעזור לכם לסגור איזו פינה בחשבון הבנק שלכם. אל דאגה, אתם אפילו לא חייבים לעשות את זה לבד או לשבור את הראש. אתר מס מאסטר יחשב עבורכם את סיכויי הבקשה וגם יעזור לכם לצאת לדרך.

איך זה עובד?

אתר מס מאסטר למעשה מקבל את הנתונים שאתם תזינו לו, ועל פיהם הוא יעריך האם אתם זכאיים להחזר מס. הוא גם יוכל לספק הערכה מה יהיה גובה ההחזר, לפחות בחישוב גס. עם זאת, חשוב לזכור שהחישובים הללו מבוססים על הנתונים שתזינו, בעוד הטיפול בהליך עצמו הוא מדויק הרבה יותר. כדי לחשב את ההחזר יש צורך לאסוף תלושי שכר, לאתר אישורים שמעידים על זכאותכם להטבת מס שלא קיבלתם, ולספק תמונה מלאה ומדויקת של ההכנסות שלכם. מצד שני, מס מאסטר יכול לתת לך תמונה כללית והערכה לא רעה בכלל של המצב, ואם תבחרו להמשיך בתהליך תוכלו להגיש את כל הניירת הנדרשת כדי שדברים יתחילו לזוז.

החזר מס
החזר מסצילום: יח"צ

מה עשוי להעניק לכם החזר?

החזר מס אפשר לקבל משורה של סיבות. למשל, אנשים רבים כלל אינם מודעים להטבות מס שמגיעות להם מסיבות שונות ומגוונות. אם חד הורית, אדם שחי ביישוב שבו המס מופחת או אדם שמצבו המשפחתי השתנה, כל אחד מאלה עשוי לגלות שאולי, רק אולי, מגיעה לו נקודת זיכוי שתחסוך לו כמה שקלים במס הכנסה. גם אם השינוי היחיד שחל בכם הוא המעבר לעבודה חדשה, אתם עדיין עשויים להיות זכאיים. זאת בהנחה שאתם מקבלים היום שכר גבוה יותר אבל בתחילת השנה הרווחתם פחות. בראייה שנתית, המס שאתם משלמים על השכר הגבוה הוא לא בדיוק המס שאתם אמורים לשלם – ואתם זכאיים להחזר מס.

מה גובה ההחזר?

כאמור, קשה להעריך את גובה ההחזר לפני שבוחנים את הנתונים באופן מדויק. החזר מס תלוי בהכנסות, במס ששילמתם, בהטבות שאולי מגיעות לכם ובעוד פרמטרים שעשויים להשפיע על הנוסחה. אם אתם חושבים שיש סיכוי שמגיע לכם החזר – זה בדיוק הזמן לפעול. עם החזרים שנעים בין מאות לכמה אלפים, אתם בהחלט עשויים לגלות שלחשבון הבנק שלכם הועבר סכום כסף לא קטן שיכול לשרת אתכם.