בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אחר הצהריים (רביעי) בטקס חתימת הסכם כוללני בנצרת עילית.

הוא אמר לנוכחים, "אנחנו צופים כאן פני עתיד ואנחנו נערכים לעתיד. אנחנו מייצרים את העתיד, כאן בנצרת עילית החדשה".

נתניהו סיפר, "לפני 8 שנים לקחנו בערך 28 מיליארד שקל, ושמנו את זה על תוכנית תחבורתית כדי לחבר את הגליל ואת הנגב למרכז, לעשות כבישים מהירים כדי שיוכלו להגיע לקריית שמונה ולנצרת עילית. כמובן גם לבאר שבע, ובסופו של דבר גם לאילת. המדינה קטנה, ואנחנו יכולים לחבר".

"הדבר השני שאנחנו עושים - אנחנו מעבירים דברים. ראיתם את זה בנגב, רואים את המהפכה, אנחנו שמים שם תשתיות ממשלתיות כדי לאפשר יוזמה פרטית. אנחנו הולכים להעביר הנה עכשיו תעשיות ביטחוניות. אנחנו הולכים לעשות כאן השקעות אחרות שיביאו גם כן לצמיחה ולפריחה. מה עם הרכבל בתבור? מתחילים לתכנן. אנחנו מייצרים תחבורה מהירה. תבואו לגור פה, זה הולך להיות קרוב, זה הולך להיות חלק מהמרכז", הוסיף ראש הממשלה.

ראש הממשלה אמר גם שהחיבורים שנעשים בין הצפון למרכז עתידים לחזק גם את נצרת עילית. "אני יודע שאנשים לא צופים תמיד את פני עתיד. אבל העתיד כבר בדרך, העתיד כבר פה, ונצרת עילית, מה שאנחנו עושים היום בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל של השרים, אנחנו הולכים לעשות כאן דבר גדול מאוד, אנחנו הולכים להגדיל כאן את האוכלוסייה כמעט כפליים.

''אנחנו הולכים להגדיל את זה, ואנשים יבואו, ומי שחשב לעזוב - שיישאר. ואני אומר לכם: תשקיעו, תשקיעו בנצרת עילית, תבנו את חייכם בנצרת עילית, תבנו את העתיד בנצרת עילית. אל תוותרו על זה, תעשו את זה", סיכם נתניהו.

לפני כן חתם ראש הממשלה על הסכם דומה במועצה המקומית עין מאהל. נתניהו אמר לנוכחים, "מתחולל באזורנו מאבק גורלי בין העבר לעתיד. בין קיצוניות לקדמה. מדינת ישראל מייצגת את הקדימה. מייצגת את העתיד ומייצגת את המחר ואם אתם רוצים לדעת איפה עובר הקו הזה בחדות בלתי רגילה - הוא עובר בקו רמת הגולן".

"שם הקמנו בית חולים שדה שקלט אלפים של ילדים, נשים וגברים מהטרגדיה שמתחוללת בסוריה ורופאים ישראלים - יהודים, דרוזים, מוסלמים - רופאים טיפלו באנשים הללו. הייתי שם וראיתי אותם. חלק מהם שרופים, קטועי גפיים ופתאום רואים - איך הם אמרו? 'למדנו כל השנים שאתם השטן וגילינו שאתם המלאך'. זה הקו בין קיצוניות וקידמה, בין ברבריות לבין תקווה", הוסיף נתניהו.

"מי לא יודע את מה שאמרתי עכשיו במזרח התיכון? כל מדינות האזור יודעות. כל המנהיגים יודעים. יש עכשיו שיתוף פעולה בין מדינות האזור למדינת ישראל כפי שלא היה מעולם. הן יודעות שהעתיד שלהן, של עמיהם, של מדינותיהן, העתיד תלוי בשיתוף עם ישראל שאיננה נתפסת יותר כאויב אלא כשותפה הכרחית, חיונית, בהדיפת הגורמים הרדיקליים הקיצוניים, גם מהשיעים הקיצוניים וגם מהסונים הקיצוניים. דעא"ש ואיראן. בשותפות אמיתית. אני אומר לכם, בסוף זה המפתח לשלום".

"כשהציבור הערבי במדינות ערב, מתחיל להבין שמדינת ישראל היא נכס לעתיד, נכס להם - כאן מתחיל השינוי. אני יודע שהוא עדיין לא התרחש לגמרי אבל אני יודע שישראל אוחזת בעתיד. אנחנו הופכים אותה לאחת המדינות המפותחות עלי אדמות ואנחנו רוצים שכולם יהיו חלק מההצלחה הזו".