דיוויד פרידמן
דיוויד פרידמןצילום: רויטרס

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, אמר כי התגובה הפלסטינית להכרה האמריקנית בירושלים היא ''מכוערת, פרובוקטיבית ואנטישמית'".

בראיון לג'רוזלם פוסט הזכיר פרידמן כי טראמפ הבהיר בעת הצהרתו ההיסטורית, כי ארצות הברית לא נוקטת עמדה בכל הנוגע לגבולות של ירושלים, ולכן התגובה הפלסטינית היתה "רגשנית במידה רבה ומוגזמת''.

פרידמן הדגיש כי "טראמפ יירשם בספרי ההיסטוריה כאחד הידידים הגדולים ביותר של ישראל. על כולנו להריע על האומץ והבהירות המוסרית שהציג הנשיא, בניגוד לרצון של עמים רבים אחרים, לגבי המרכזיות של ירושלים לישראל ולעם היהודי".

מוקדם יותר היום (חמישי) דווח באתר ''פוליטיקו'' כי באמצע חודש ינואר תהיה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הזדמנות לקרוע סופית את ההסכם שחתמה ארה"ב עם איראן, ומשקיפים רבים משמאל ומימין סבורים כי כך אכן יעשה.

על פי הדיווח, כמה מחוקקים בכירים ומספר יועצים בכירים של טראמפ לביטחון הלאומי, מנסים לשכנע את טראמפ לשמר את ההסכם.

ואולם, הם חוששים שטראמפ הפך יותר פתוח לאפשרות לדחות את עצות צוות מדיניות החוץ שלו, כפי שעשה בנושא העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

בפעם האחרונה שטראמפ דיבר בפומבי על ההסכם עם איראן, באמצע אוקטובר, הוא אמר שסבלנותו למה שכינה "העיסקה הגרועה ביותר אי פעם" – הולכת ואוזלת. עם זאת, האריך את תוקף ההכרה בהסכם לעוד 90 יום. תקופה זו תסתיים בינואר.

טראמפ דרש שהקונגרס ומדינות אירופה ינקטו צעדים בכדי להתמודד עם חולשותיו של ההסכם. "במקרה שלא נצליח להגיע לפתרון בעבודה עם הקונגרס ובעלי בריתנו, אז ההסכם יופסק", הזהיר הנשיא.