Facebook
FacebookiStock

לאחר שהודיעה בשבוע שעבר כי תסמן בדגל מיוחד כתבות החשודות כ"חדשות מזוייפות", במטרה להזהיר את הגולשים מפני מידע לא אמיתי, הודיעה פייסבוק כי החליטה לבטל את תוכניתה.

ראשי הרשת החברתית אמרו כי ההחלטה לבטל את סימון הכתבות החשודות כ"חדשות מזוייפות" התבצעה בעקבות מחקרים אקדמיים שהראו כי הצבת דגל מיוחד לצד כתבות חשודות, עלולה דווקא לגרום לעידוד הגולשים ללחוץ על הקישור לכתבה.

במקום זאת, יציבו אנשי פייסבוק ליד הכתבות החשודות כמזוייפות כתבות נוספות באותו נושא, על מנת לאפשר לגולשים לקבל כמה שיותר מידע.

"המחקר שלנו הראה כי הצבת כתבות באותו נושא היא דרך יעילה יותר לסייע לאנשים לקבל את העובדות. זה גם מוביל להרבה פחות שיתופים של הכתבות החשודות, מאשר סימון שלהן בדגל מיוחד" נמסר מפייסבוק.

ראשי הרשת החברתית גם ישיקו בימים הקרובים תוכנית נוספת שתסייע להבין כיצד קובעים הגולשים את מידת האמינות של כתבות מסויימות, בהתאם לפרסומים השונים בכלי התקשורת.

לטענת אנשי פייסבוק, הגולשים לא יחושו שינוי בפרסומים המופיעים בפיד החדשות שלהם, אולם התוכנית החדשה תסייע לפייסבוק לשפר את איכות המידע שיופיע בעתיד ברשת החברתית.

בחודשים האחרונים הביעו מספר בכירים בפייסבוק רגשות אשמה על השפעתה הגוברת של הרשת החברתית על צריכת המידע של הגולשים, כאשר פעמים רבות סייעה פייסבוק ללא ידיעתה להפצת חדשות מזוייפות.

האשמות רבות הופנו כלפי פייסבוק לאחר קמפיין הבחירות בארה"ב, כאשר התפרסמו ידיעות ולפיהן רוסיה שתלה ידיעות מזוייפות ברשתות החברתיות על מנת להטות את תוצאות הבחירות.

בעקבות התרחבות התופעה, חתמה פייסבוק על הסכם שיתוף פעולה עם רשתות תקשורת גדולות בארה"ב ובעולם בנסיון להילחם בהתפשטות "החדשות המזוייפות".