פרסום, שיווק, קהלי יעד, תוכן שיווקי
פרסום, שיווק, קהלי יעד, תוכן שיווקיistock

4 פרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר שלך בגוגל

עבור כל בעל עסק שרוצה לקדם את האתר שלו במנוע החיפוש של גוגל כך שיגיע לעמוד הראשון ול-3 המקומות הראשונים, יש צורך בביצוע אופטימיזציה באתר שלו ובקידומו ושיווקו בפלטפורמות שונות ובאתרים שונים. בתחום קידום אתרים אורגני יש לא מעט פרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר במנוע החיפוש. היום נמנה 4 פרמטרים עיקריים שיש להתייחס אליהם:

חווית משתמש טובה משפיעה על הישארות הגולש באתר

יש לדאוג לחוויית משתמש טובה וידידותית באתר כך שגולשים המגיעים לאתר שלכם ישמחו לגלוש בו. יש לדאוג לניווט קל וידידותי. זה אומר לדאוג שתהייה היררכיה נכונה וברורה של העמודים ותתי העמודים, כדי שהגולש יבין כיצד להגיע מעמוד א' לעמוד ב'. למשל צריך לסדר את התפריטים כך שיובילו לעמודים המרכזיים והחשובים, לא להעמיס על התפריטים ולוודא שיש אפשרות להגיע לכל עמוד באתר. מומלץ גם להטמיע שדה חיפוש שיעזור לגולש להגיע לעמוד שחיפש. בנוסף, לזמן טעינת האתר יש השפעה על הישארות הגולש באתר. כלומר, אם הוא יחוש שלוקח לאתר זמן רב להיטען, הוא ינטוש אותו במהרה. אם האתר שלכם נבנה דרך פלטפורמת וורדפרס, ניתן להטמיע תוסף בשם WP-Rocket שתפקידו להאיץ את המהירות באתר, או תוספים אחרים שמקטינים את המשקל של התמונות ותורמים לצמצום זמן טעינת האתר. גם לאופן בו אתם מסדרים את התמונות ואת התוכן באתר יש השפעה על חווית הגולש, אל תעמיסו בתוכן, ואם יש לכם תוכן רב אז חלקו אותו בצורה כזו שהגולש לא ירגיש ש"כבד" לו לקרוא עכשיו את כל התוכן - זה אומר לשלב תמונות בתוכן ולחלק אותו לפסקאות. למשל מאמר המכיל כ-1500 מילים, מומלץ לשלב כ-5 תמונות.

תוכן הוא המלך

אתר איכותי הוא אתר שמחזיק בתוכן רלוונטי ואיכותי, כזה שמעניק ערך רב לגולשים. המטרה של גוגל היא להציג לגולשים תוצאות איכותיות ורלוונטיות למה שחיפשו. כך שאם גולש יחפש שיטות כיצד להרדים את תינוק ויכנס לאתר שמציג כותרת של "5 שיטות להרדמת תינוק", אך יגלה שהאתר רק מנסה למכור לו שירות של יועצת שינה ולא באמת מציג לו את 5 השיטות כפי שהבטיח בכותרת, הגולש ינטוש את האתר במהירות בתחושה שעבדו עליו. לנטישת האתר יש השפעה על דירוג האתר, שכן גוגל שמה לב שברגע שגולשים רבים נוטשים את האתר, היא תבין שהאתר לא באמת מספק תוצאות רלוונטיות לשאילתות של הגולשים ותדחיק אותו מהתוצאות הראשונות במנוע החיפוש.

הפניות

רצוי שתשיגו לאתר שלכם הפניות מאתרים שונים וחזקים, כלומר דאגו לפרסם מאמרים עם הפניות באותם האתרים או לבקש מבעלי אתרים שונים שיטעימו קישור שמפנה מהאתר שלהם לאתר שלכם. רצוי מאתרי חדשות חזקים שיש להם אלפי כניסות בחודש, או מאתרים המשלימים לתחום של האתר. למשל אם אתם מחזיקים באתר של אופניים חשמליים, אז רצוי שתטמיעו קישור שיפנה לאתרכם בבלוגים שמדברים על טיולים עם אופניים, או אתרים שמוכרים קסדות לרוכבי אופניים. גוגל מתייחסת לכמות האתרים שמפנים לאתר שלכם כגורם שמשפיע על דירוג האתר במנוע החיפוש. כמובן שאין להתעלם מאיכות אותם האתרים שמפנים אליכם. ככל שתשיגו קישורים שיפנו לאתרכם מאתרים חזקים וסמכותיים כגון NRG, כך הסמכות של האתר שלכם יעלה בעיני גוגל.

ביטוי מפתח ממירים

לפני שמתחילים בקידום האתר, יש לבצע מחקר ביטויי מפתח. ניתן להיעזר בכלי מחקר ביטויי המפתח של גוגל - keyword planner. חפשו אחר ביטויים מדויקים שלדעתכם יספקו לכם את הקהל הרלוונטי ביותר. אם אתם מוכרים אופניים חשמליים באזור תל אביב בלבד, אז קדמו ביטויים כגון "חנות אופניים חשמליים בתל אביב" או "אופניים חשמליים בתל אביב". אל תתפתו לקדם ביטויים גנריים עם נפח חיפושים גדול כגון "חנויות אופניים חשמליים", כי אז עלול להגיע לאתר שלכם קהל יעד לא רלוונטי, למשל אנשים הגרים בדרום או בצפון שמחפשים חנות שמוכרת אופניים חשמליים ולרוב הם יעדיפו לרכוש במקום מגוריהם. אותו קהל היעד הלא רלוונטי יכול לפגוע לכם בדירוג של האתר על ידי נטישתו כי הוא לא רלוונטי להם. אלא אם כן, אתם מחזיקים בסניפים נוספים ברחבי הארץ ורק אז באמת משתלם לכם לקדם את הביטוי "חנויות אופניים חשמליים" שכן האתר פונה לכל הקהל ברחבי הארץ.

לקבלת מידע נוסף כיצד ניתן לקדם את האתר שלכם, אנו מזמינים אתכם לפנות לחברת אוורסט פרסום בגוגל ושיווק באינטרנט. נשמח לייעץ ולעזור לכם בקידום האתר ולהציע לכם שירותים נוספים כגון פרסום בפייסבוק, קידום ממומן ועוד.