מד"א
מד"אצילום: פלאש 90

ארגון מגן דוד אדום מצמצם משמעותית את פעילותו בשטחי יהודה ושומרון בשל היעדר תקצוב מהמדינה.

במהדורת הערב של "כאן חדשות'' דווח כי כבר מהלילה תופסק הפעילות בחלק מנקודות ההזנקה.

הנהלת מד"א הודיעה למשרד הבריאות כי "בהמשך לפניות חוזרות ונשנות, הבטחות שונות ולדיון בוועדת הכספים של הכנסת, לא הוסדר נושא תקצוב פעילות מד"א באיו"ש.

"נבקשכם לתאם עם ראשי הישובים את המענה במקומות בהם השירות לא יפעל, וכן להיערך להפסקת כלל הפעילות הממומנת באיו"ש בהמשך", הודיעה הנהלת מד"א.

בשבוע שעבר נחשף בערוץ 7 כי מנכ''ל מד''א אלי בין הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי בשל אי העברת התקציב עליו הוחלט בממשלה, מגן דוד אדום ייאלץ להפסיק להציל חיים ולתת שירות באזור יהודה ושומרון.

בדצמבר 2016 החליטה הממשלה להסדיר את תקציב הפעלת שירותי מד''א ביהודה ושומרון הממומנים על ידי משרד הבריאות. לאחרונה, לאור אי העברת התקציבים הדרושים, הוחלט במד''א על צמצום הפעילות באיו"ש אך הדבר לא יושם בפועל בעקבות בקשת שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן להמתין עם הצמצום לאור המצב הביטחוני.

המנכ''ל אלי בין אמר כי ''אמנם מדובר בסכום זעום לעומת סכומים אשר הממשלה מאשרת ועוסקת בהם, אך לארגון כמו מגן דוד אדום זו מכה קשה הגורמת לסיום השנה בגירעון אשר ישפיע על כלל השירותים לתושבי מדינת ישראל''.

''כאמור עד כה נמנענו מלפגוע בשירותים החיוניים אך כדי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה הגירעונית בתקציב מד''א אינני רואה ברירה אחרת אלא להפסיק את שירותי מד''א באיו''ש עד להסדרת הנושא''.

''אני מבקש מכבודו בכל לשון של בקשה להטיל על בכל סמכות רלוונטי את הטיפול בנושא ללא כל דיחוי'', כתב מנכ''ל מד''א לנתניהו, המכהן בפועל כשר הבריאות.