שחקני באר שבע חוגגים. לא בטוח שיש מה
שחקני באר שבע חוגגים. לא בטוח שיש מהצילום: פלאש 90

כמו אז. הפעם האחרונה בה הפועל אשקלון ניצחה בדרבי הדרום את הפועל באר שבע הייתה באפריל 2007 במסגרת גביע המדינה שבכדורגל. מאז, בכל עשרת המשחקים ביניהן ידה של הקבוצה מבירת הנגב הייתה על העליונה כשניצחה בכולן.

אחרי שניצחה בקושי בסיבוב הקודם, עם שער דרמטי של מהראן ראדי עמוק בתוך תוספת הזמן, גם הערב (ראשון), במשחק שנעל את מחזור מספר 16 בליגת העל שבכדורגל, התקשתה האלופה מבאר שבע מול היריבה מאשקלון.

כמו בסיבוב הקודם, גם הפעם חיכתה באר שבע עד לדקה ה-92 כדי להכריע את התוצאה כשהפעם היה זה החלוץ הצ'כי המאכזב, פקהראט. מעבר לשער, לא הראתה באר שבע עליונות על פני הקבוצה החלשה מאשקלון, וכך על אף שזו שבה אל המקום הראשון בטבלת ליגת העל שבכדורגל, היכולת רחוקה מלהזכיר אלופה בפוטנציאל.

עם ההפסד הערב מעלה אשקלון את מאזנה ל-11 משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון, משחק אחד יותר מהרצף השלילי בו החזיקו בתחילת העונה שעברה אותה שרדו ברגע האחרון בליגת העל. בקצב הזה, נראה שהפעם התוצאה תהיה אחרת לרוע מזלם.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת המחזור ה-16 בליגת העל שבכדורגל, הפכה מ.ס אשדוד פיגור לניצחון גם כן עם שער ניצחון דרמטי בתוך תוספת הזמן. יואב ג'רפי, שוערה של אשדוד הדף כדור היישר לרשתו שלו. בנצי מושל עם שער בדקה ה-88 ומאוריסיו עם שער בתוך תוספת הזמן דאגו להפוך ולהביא לאשדוד ניצחון ראשון אי פעם בתולדותיה במגרש שבקריית שמונה.