ברקת וסטודנטיות בקמפוס טל
ברקת וסטודנטיות בקמפוס טלצילום: מיכאל ארנבורג

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הרצה בפני סטודנטיות קמפוס טל של המרכז האקדמי לב בירושלים, בהשתתפות כ-100 סטודנטיות להנדסה, מדעי המחשב ומנהל עסקים.

במהלך ההרצאה סיפר ברקת לסטודנטיות כי "עם כניסתי לתפקיד בעירייה הבחנתי בשני היבטים משמעותיים - הראשון הוא שבירושלים ישנם מוסדות אקדמיים שמלמדים מקצועות יוקרתיים ונחשקים דוגמת מדעי המחשב, מתמטיקה, מדעי החיים, ובנוסף אנו מחזיקים בעוצמות מחקריות מהגבוהות בעולם.

''אך למרות הנתונים הללו, העיר לא הצליחה לשמר את היזמים בעיר וכדי להוביל שינוי משמעותי שכנענו את הממשלה להשקיע מאות מיליוני שקלים לפיתוח ירושלים - כספים שבפועל מאפשרים ליזמים שבוחרים להשקיע בירושלים מענקים גבוהים. וכך, בארבע השנים האחרונות בלבד קפצנו מ-250 סטרטאפים ליותר מ-600 וירושלים נחשבת לאחת מחמש הערים הכי צומחות ליזמים בעולם כולו".

עוד הזכיר ברקת כי "מובילאיי היא כידוע חברה ירושלמית שכללה עד לאחרונה כ- 750 עובדים וכיום מגייסת 3000 עובדים נוספים, והרוכשת, חברת אינטל, החליטה למקד את המחקר על רכב אוטומטי כאן בירושלים. העיר לאורך השנים לא שיווקה את עצמה והיו מגיעים פחות מ-2 מיליון תיירים. בערים בעולם דוגמת רומא וניו יורק מגיעים 50 ו-60 מיליון תיירים, ואפילו לקפריסין מגיעים 10 מיליון בשנה.

''אמרנו - 'מדוע שלא יגיעו לירושלים 10 מיליון תיירים?', לכן התחלנו להשקיע ברנסנס תרבותי בירושלים, התרבות מקרינה על איכות החיים ושואבת תיירים רבים מבחוץ ולכן חשוב מאוד להשקיע בכך", הדגיש ראש העיר ירושלים.

ההרצאה של ברקת התקיימה במסגרת LevTech TALKS שמביאה לסטודנטים והסטודנטיות במרכז האקדמי לב דמויות מעניינות מהתעשייה שהם עצמם עשו או עושים יזמות. מרכז היזמות LevTech במרכז האקדמי לב מפעיל תוכנית האצה (אקסלרטור) שמאפשרת לסטודנטים והסטודנטיות לעבוד על המיזם האישי שלהם מאפס עם אנשים בולטים מתעשיית ההיי-טק, בעלי ניסיון רב בעולם העסקי המשמשים כמנטורים.

הסטודנטים רוכשים כלים כדי להצליח בעתיד בעולם העסקי. בנוסף, יוצאים הסטודנטים להאקתונים תחרותיים ולאירועים גם במוסדות נוספים כדי לאפשר התנסות מעשית מקסימאלית עוד במהלך הלימודים ולאפשר לחברות לאתר את הסטודנטים כבר במהלך ההאקתונים.

במהלך האקתון שהתקיים במרכז האקדמי לב בשנה שעברה פותחו כלים מעניינים לתעשייה כמו כסא גלגלים שמזהה מכשולים ונמנע מהתנגשות בהם או מנפילה במדרגות, אפליקציה ליצירת תקשורת בין מטופל לאיש ההצלה, אפשרויות זיהוי רכבים למרכזים רפואיים ועוד.

בביקור לקחו חלק גם ראש קמפוס טל אתי שטרן, נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק, מנכ"ל המרכז יוסי זעירא ויועצת הנשיא לקידום נשים שרה גנוט.

נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק ציין כי "חשוב לנו להקנות לסטודנטים שלנו את הפרקטיקה וצבירת הניסיון תוך כדי הלימודים כדי שיגיעו הכי מקצועיים לשוק ועם ניסיון משמעותי. לפני חצי שנה התחלנו לעבוד על מרכז יזמות 'LevTech' שמטרתו להקנות לסטודנטים ידע רלוונטי הן כיזמים שיפעלו במסגרת חברה, הן בתור יזמים עצמאיים שמתחילים את דרכם מאפס, ואף לשכירים פעילים ויוזמים''.

לדברי פופ' סוקניק ''גם כשכיר, ניתן להיות שכיר שלא לא מגדיל ראש בעבודה או שכיר שיודע לקום ולעשות דברים גדולים בתוך החברה שבה הוא עובד. חשיבה מחוץ לקופסה היא יכולת שניתן לרכוש אותה באמצעות קבלת הליווי והכלים המתאימים".