פעילי הסניף בעבר ובהווה
פעילי הסניף בעבר ובהווהצילום: ללא קרדיט

סניף בני עקיבא שפירא – קרית שלום חגג חצי יובל להקמתו, באירוע מרגש שאליו הגיעו עשרות מדריכים, חניכים, בוגרים וקומונריות מהעבר.

הסניף החל את דרכו כסניף עולים של יוצאי בוכארה בשכונת שפירא, אולם מהר מאוד הפך לסניף ישראלי לכל דבר ועניין, בזכות אטרקטיביות הפעילות שהיתה בו.

לאחר כ-10 שנים עבר הסניף לשכונת קרית שלום הסמוכה, על רקע השינויים הדמוגרפיים שחלו באזור.

במשך השנים הגיעו לסניף מדריכים מכל רחבי גוש דן – צפון תל אביב ומרכזה, גבעתיים, רמת גן ואפילו בני ברק. הם היו צועדים ברגל ולא נרתעים מגשם ושמש, כדי להגיע לסניף ולקיים פעילות.

בשל הסביבה הפיזית של הסניף, נתקלו המדריכים והחניכים לא פעם בהתמודדויות שונות מסניפים אחרים, זאת על רקע אוכלוסיית המשת"פים והשב"חים שהיתה באזור פעם, ושהתחלפה באוכלוסיית מסתננים ומהגרי עבודה.

אולם כל זה, וקשיים נוספים, לא הפריע לפעילים ליצור אווירה אמיתית של תורה ועבודה בדרום ת"א.

הסניף הלך והתפתח וכיום, במקומו הנוכחי בשכונת קרית שלום, הוא משלב בתוכו גם חניכים עם צרכים מיוחדים (שבט יובל). כמעט כל צוות ההדרכה הוא מבין תושבי השכונה ובשנים האחרונות אף "ייצא" הסניף 4 קומונריות לסניפים אחרים.

אל האירוע לציון חצי יובל להקמת הסניף הגיעו בוגרים מכל חלקי הארץ: מהגליל ומהכרמל, מהנגב ומעוטף עזה, מיהודה ושומרון ומבקעת הירדן. מדריכים מהעבר ומההווה הדליקו משואות והתקיים אף חידון אינטראקטיבי על אירועים מתולדות הסניף.

הערב היה במעמד ח"כ מוטי יוגב – לשעבר מזכ"ל בני עקיבא, שנמלט ממשכן הכנסת בליל הדיון המרתוני על חוק ההמלצות, והוקרנו על המסך ברכותיהם של ראש העיר ת"א רון חולדאי ושל מזכ"ל בנ"ע בהקמת הסניף, אלחנן גלט – כיום מנכ"ל רשת ישיבות ואולפנות בנ"ע.

באירוע הופיע גיל ישראלוב במבחר שירים. גיל הוא בוגר הסניף, אשר זכה לפני כשנתיים במקום שני בתוכנית "הפייטן".