יואב קיש
יואב קישצילום: פלאש 90

ח"כ יואב קיש הודיע הבוקר (שני) כי "לאור הפרות ההסכמים הקואליציוניים בנושא חזקת הגיל הרך, אין בכוונתי לעזוב את תפקיד יו"ר ועדת הכנסת, עד אשר יעבור חוק זה בקריאה ראשונה".

קודם לכן, ישיבה משותפת של הוועדה לחינוך והוועדה לזכויות הילד של הכנסת שנועדה לדון בשינוי סעיף החוק הקרוי "חזקת הגיל הרך" בוטלה ללא כל התראה. ההודעה נמסרה לבאי הדיון כ-50 דקות לאחר המועד בו הדיון היה אמור להתחיל, כאשר הם כבר ישבו בחדר הוועדה.

זה היה אמור להיות הדיון הרביעי במסגרת הכנת תיקון החוק לקריאה ראשונה. בישיבה הקודמת הגיש משרד המשפטים טיוטת חוק אשר כללה את צמצום חזקת הגיל הרך לגיל שנתיים, במקום המצב הנוכחי, בו החזקה חלה על ילדים עד גיל שש. כלומר – תינוקות עד גיל שנתיים יהיו במשמורת עיקרית של האמא בעת גירושין.

להצעה זו נוספו עוד סעיפים אשר נגעו לא רק להורים מתגרשים אלא לכלל ההורים בישראל. סעיפים אלו פגעו במעמד ההורים כאפוטרופוסים על ילדיהם ואיפשרו למדינה להתערב בהורות לא רק במקרים של הזנחה או התעללות, אלא גם כאשר הורה אינו מתחשב די הצורך (לדעתה) ברצונותיו ודעותיו של הילד.

ואולם, ח"כ קיש טרף את הקלפים כאשר הודיע לקראת הישיבה הבוקר שהוא אינו מוכן להוסיף לחוק את הסעיפים הנ"ל וכי הוא מתעקש על גירסה מצומצמת של החוק, אשר מתייחסת רק לנושא חזקת הגיל הרך.

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) צייצה: "כבר היו הסכמות על נוסח ממשלתי, קיש החזיר מהאוב נוסח דורסני ועכשיו הקואליציה במלחמות בינם לבין עצמם”.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.