מרכז הליכוד
מרכז הליכודצילום: דוברות

דב הר שפי, חבר מרכז הליכוד ותושב בית אל שהשתתף בהצבעה ההיסטורית להחלת הריבונות ביו"ש, יוצא בחריפות כנגד דבריו של יו"ר 'יש עתיד', חבר הכנסת יאיר לפיד, על משתתפי ההצבעה.

נזכיר כי לפיד טען בראיון בגלי צה"ל שרבים מחברי המרכז שהצביעו בעד החלת הריבונות הם כאלה שבכלל לא מצביעים בבחירות לליכוד ואינם מייצגים את הליכוד השפוי, כהגדרתו, לפיד נתן כדוגמא את תושבי בית אל ויצהר שלדבריו מתפקדים לליכוד אך ברובם לא מצביעים לליכוד בבחירות לכנסת.

הר שפי מגיב לדברים ואומר כי מדובר בשקרים, "זו ממש עלילה, דברים לא נכונים, בבית אל יש בערך 300 חברי מרכז ליכוד ומתוכם בסביבות מאתיים הצביעו בבחירות לכנסת לליכוד שזה בערך אחוז ההצבעה הארצי, כי תמיד יש חברים שנמצאים ביום הבחירות בחו"ל או בעבודה במקום מרוחק ולא מספיקים להצביע בקלפי. יש גם כאלה חולים, אבל זה האחוז הקבוע. מעבר לכך היו במרכז הליכוד להערכתי כ-1500 איש וראיתי שם חברים מכל הארץ לא רק מיו"ש. גם מחדרה, תל אביב, פתח תקווה ובאר שבע. זה הליכוד האמיתי. זה לא רק תושבי יו"ש, ורוב רובם של הליכודניקים סבור שצריך להחיל את הריבונות על כל שטחי יו"ש, ההחלטה שהתקבלה מקובלת על 90 אחוז מחברי הליכוד".

הר שפי מזכיר כי "הליכוד בבסיסו הוא מיוצאי חרות ויוצאי המפלגה הליברלית. יוצאי חרות בוודאי היו תמיד ימינה, עצם זה שיוצאי המפלגה הליברלית הצטרפו לליכוד זה טוב אבל גם הם היו אוהבי ארץ ישראל השלמה. אני לא יודע מה בני בגין או דן מרידור היו מצביעים, אבל רוב חברי הליכוד הם לא בדעה של בני בגין או דן מרידור, ולא בטוח שהיו מצביעים עבורם. שמענו אתמול אל כל הנואמים היה צריך להיות שם כדי לראות את האווירה. זה הליכוד האמיתי".

הר שפי טוען כי מעולם לא הייתה השתלטות של גורמי ימין על הליכוד, "גם את פייגלין האשימו שהוא ניסה להשתלט וזה לא היה נכון. קשה מאוד להשתלט על מרכז שיש בו למעלה משלושת אלפים חברי מרכז ועובדה שהיו פעמים שהצביעו לפייגלין, והיו זמנים שלא הצביעו בשבילו ובגלל זה הוא עזב".

להערכתו כל הפגנות השמאל נגד הממשלה רק מחזקות את בסיס התמיכה בנתניהו. "אני לא נביא, ואני מקווה בעזרת ה' שהוא יצא מתוך התסבוכת שמנסים להכניס אותו אליה ושימשיך להוביל, אבל מה שעושה היום השמאל עם כל ההפגנות זה עובד הפוך על הפוך. אם הם לא היו עושים את ההפגנות והיו נותנים למערכת לעבוד כמו שצריך, אז גם חברי הליכוד היו אומרים בואו נראה מה תחליט המערכת המשפטית אבל ברגע שמנסים ללחוץ על המערכת המשפטית שתאשים את נתניהו אז אדרבא אנחנו דווקא רוצים לחזק אותו. זה עובד הפוך על הפוך וככה יהיו גם תוצאות הבחירות הבאות".